Profilert sporing: Din merkevare i Posten-appen

Nå har det kommet en helt ny markedsføringskanal for din bedrift – Posten-appen! Med profilert sporing kan du være synlig hele veien, fra pakken er bestilt, til den er levert.

Har du tenkt over hvilken effekt det kan ha å være synlig for kunden også etter de har lagt inn en ordre? Legger du til profilert sporing (Branded Tracking) kan du vise frem ditt eget design og drive trafikk til din nettbutikk mens kundene er inne for å spore og sjekke pakken sin i Posten-appen.

En ekstra påminnelse om merkevaren din

Hvis du ser for deg alle markedsføringsaktivitetene dine, er profilert sporing som prikken over i-en – nettopp fordi det er en ekstra liten dytt som hjelper kundene dine å huske deg etter de har forlatt nettbutikken. I tillegg gir Posten-appen deg en helt ny plattform å snakke til dine kunder på, uten støy fra andre.

«Disse åpningsratene er mye bedre enn de vi ser på våre egne kunde-eposter, som har et snitt på 20%. Vi opplever at det er stadig vanskeligere å få folk til å åpne eposter vi sender»

 – bedrift som testet profilert sporing.

Hvordan fungerer det?

Har du profilert sporing er du synlig når en kunde klikker seg inn på pakken fra deg. Her vil du kunne vise frem logo, navn, banner og en tekstboks med et budskap som du har utformet selv, samt legge ved link til nettbutikken din.

Oppsettet for ditt design lager du selv inne på vår selvbetjeningsplattform, Mybring. Her kan du enkelt endre på nåværende design, og se tidligere og aktive kampanjer. I tillegg kan du planlegge for flere kampanjer frem i tid.

Profilert sporing = Branded Tracking

Profilert sporing heter Branded Tracking inne på Mybring.

Gode tips til utforming av innhold:

Topp-banner: Bruk bilder som reflekterer din merkevare eller budskap. Unngå bilder som kan ta bort oppmerksomheten fra selve sporingen og pakkevalgene.

Bilder: Du bør ikke inkludere tekst, pris eller informasjon i bilder og bannere, da dette kan være forstyrrende og ikke er i tråd med universell utforming. Bruk heller tekstboksen for å kommunisere relevant informasjon:

Tekstboks: Velg et budskap som er passende for en kunde som nettopp har handlet hos deg. Dette kan være support og service, relevant generell informasjon eller det du mener vil bidra til en god etterkjøpsopplevelse.

Vær synlig opptil 20 ganger per pakke

Visste du at alle med Posten-appen gjennomsnittlig sjekker pakken sin 2-4 ganger når den er på vei? På toppen av det har du også noen som sprenger skalaen, og sjekker opptil 20 ganger.

"Med profilert sporing i Posten-appen gjør du kundens forventningsfulle pakkesporing til verdifull eksponering av din egen merkevare. Hver sjekk blir en ny mulighet til å styrke relasjonen og drive gjenkjøp. Det er en unik og kosteffektiv måte å holde merkevaren din relevant i kundens bevissthet gjennom hele reisen - fra nettbutikk til produktene er pakket opp hjemme."

– Isabell Sund, Markedssjef hos Markedssjefene.

I dag har Posten-appen over 3,5 millioner brukere, med mellom 200 000 og 500 000 som er innom hver eneste dag. Og en andel av disse er også dine kunder!

Hva koster det?

Profilert sporing er priset basert på antall visninger. Det er heller ingen bindings- eller oppsigelsestid. Se mer inne på Mybring.

Kom i gang på 10 min

Lyst til å prøve? Det er enkelt å få på plass og det tar ikke mer enn 10 minutter. Bare følg stegene vi har skrevet ned ved å trykke på knappen under!

Legg til profilert sporing