OM - Slik bestiller du transport på en innkjøpsordre
Slik bestiller du transport på en innkjøpsordre
I innkjøpsordreløsningen i Mybring, Order Management, får du en komplett oversikt over alle innkjøpsordre din oppdragsgiver har sendt til deg. Gjennom løsningen bestiller du transport til oppdragsgivers ønskede leveringssted og bekrefter hva du sender i transporten.
For å bestille transport må du være lagt til som bruker på din leverandør ID.
Dersom du ikke har dette ta kontakt med Bring kundeservice for å bli lagt til. Kontaktinformasjon er ført opp i bunnen av denne guiden.
Slik bestiller du transport for din PO
Gå til www.mybring.com og velg Order Management
Finn innkjøpsordren du ønsker å bestille transport på i listen og åpne den ved å klikke på ordrenummeret
Klikk "Bestill transport"-linken i den grå boksen på toppen av PO-informasjonen, du tas da til siden for å bekrefte pakkseddelen.
Bekreft hva du ønsker å sende ved å fylle ut antallet av de forespurte artiklene og klikk "Bestill" for å tas til selve transportbestillingen.
Velg avsender, mottaker og tjeneste. Når du velger tjeneste tas du videre til bookingen.
Fyll ut sendingsdetaljene og klikk "Avsender og mottaker".
Avsender og mottakerinfo skal allerede være utfylt med infoen sendt i POen.
Fyll ut avsender og mottakerinfo som eventuelt mangler og klikk "Bestill"
Bestillingsbekreftelsen bekrefter at du har booket transport for din sending.
Skriv ut fraktetikett og fest på sendingen, skriv også ut fraktbrev, 4 kopier. Legg tre kopier av fraktbrevet med sendingen og behold senders kopi selv.
Både fraktbrev og og etikett kan skrives ut direkte fra bekreftelsessiden, elelr fra eposten du mottar med bekreftelse.
Har du spørsmål?
Ved behov for assistanse har vi et dedikert kundeserviceteam som er spesialister på Mybring-support. Du finner din kontaktinformasjon til kundeservice på forsiden når du logger inn i Mybring, eller du kan ringe 04045 og benytte tastevalg 6.