Leverandører i innkjøpsordreløsningen Order Management har mulighet til å dele lenker med underleverandører. Her viser vi hvordan man booker transport som underleverandør.
For å bestille transport må du ha tilgang til Mybring for kundenummeret som skal bestille transporten.
Dersom du ikke har dette ta kontakt med Bring kundeservice for å bli lagt til. Kontaktinformasjon er ført opp i bunnen av denne guiden.
Slik bestiller du transport for din PO
Klikk på lenken du har mottatt på epost. Denne er gyldig for en transportbestilling.
Du ser ordrelinjene leverandøren har delt med deg, feltet "Bekreftet antall" er antallet artikler leverandøren har bedt deg sende. Dette kan være lavere enn det totale antallet. Endre dette til antallet som faktisk sendes dersom dette avviker fra hva leverandøren har videresendt til deg.
Velg avsender, mottaker og tjeneste. Når du velger tjeneste tas du videre til bookingen.
Fyll ut sendingsdetaljene og klikk "Avsender og mottaker".
Avsender og mottakerinfo skal allerede være utfylt med infoen sendt i POen.
Fyll ut avsender og mottakerinfo som eventuelt mangler og klikk "Bestill"
Bestillingsbekreftelsen bekrefter at du har booket transport for din sending.
Skriv ut fraktetikett og fest på sendingen, skriv også ut fraktbrev, 4 kopier. Legg tre kopier av fraktbrevet med sendingen og behold senders kopi selv.
Både fraktbrev og og etikett kan skrives ut direkte fra bekreftelsessiden, elelr fra eposten du mottar med bekreftelse.
Har du spørsmål?
Ved behov for assistanse har vi et dedikert kundeserviceteam som er spesialister på Mybring-support. Du finner din kontaktinformasjon til kundeservice på forsiden når du logger inn i Mybring, eller du kan ringe 04045 og benytte tastevalg 6.