Slik gjør du det enklere for dine kunder å handle stort og tungt

Selger din nettbutikk store og tunge varer? Har du da tilrettelagt for dine kunder, slik at det er enkelt og smidig hele veien - fra bestilling til levering? Mange nettkunder kjøper store eller tunge ting som møbler til både innendørs- og utendørs bruk, eller sportsutstyr som sykler eller ski.

Slike store og tunge vare er vanskelige å frakte og håndtere selv. Hvordan skal kundene få dem hjem? Leie henger? Hvordan skal de få båret dem ut i hagen eller inn i huset? De er jo tunge eller uhåndterlige. Og etterpå må hengeren leveres tilbake. Tungvint! Tidkrevende!

Kunder som handler store eller tyngre varer vil gjerne få dem levert hjem, og helst båret helt inn og plassert der de skal stå. Bring kan også bistå med innstallering og ta med returemballasje om det er ønskelig. 

4 tips til hvordan du kan synliggjøre hjemlevering i nettbutikken din:

  1. Vis tydelig på forsiden av nettbutikken din at du tilbyr hjemlevering. Det er en service som kan øke konverteringen i nettbutikken.
  2. Tilby hjemlevering til en riktig pris. Hvis prisen er satt for høy, vil kundene dine ikke oppleve det som et reelt leveringsalternativ.
  3. Beskriv leveringsalternativene godt under leveringsvilkår, det øker tryggheten og kan bidra til økt konvertering.
  4. Vis tydelig hjemlevering som et leveringsalternativ i utsjekksprosessen, slik at det blir enkelt å velge.
bringbud bærer inn tyngre vare ved hjemlevering

Gjør tunge varer lett for dine kunder! Gir du ekstra service er sannsynligheten større for at de vil komme tilbake til nettbutikken din. Les mer om muligheter her.

Har du spørsmål rundt hjemlevering av større og tyngre varer?


Kontakt oss så hjelper vi deg!


Del artikkel