Netthandelsprisene 2021

Ønsker du at din nettbutikk skal vinne en av årets mest ettertraktede bransjepriser? Nominer eller få dine kunder til å nominere butikken til Årets Nettbutikk 2021! Netthandelsprisene er konkurransen som setter gode nettbutikker i fokus, og hyller de som jobber ekstra hardt for å gjøre det lille ekstra for kundene sine. Vinnerne får velfortjent oppmerksomhet; kundenes jubel og bransjens kvalitetsstempel.

Netthandelsstatuettene

Bring har kåret de beste nettbutikkene siden 2007, og vinnerne av Årets Nettbutikk velges av en uavhengig fagjury, bestående av eksperter innen e-handel. Juryen ser etter nettbutikker som jobber aktivt for å ligge et steg foran, som har en lidenskap for netthandel og som er ledende i å ta i bruk teknologi og løsninger som forenkler og forbedrer kjøpsopplevelsen.

Hva er Netthandelsprisene?

Prisen Årets Nettbutikk er vår fineste utmerkelse, og går til den nettbutikken som fagjuryen mener hever kvaliteten på netthandel, og gir kundene den beste kjøpsopplevelsen - i alle kanaler.

Det kåres to vinnere av Årets Nettbutikk:

  • Årets Nettbutikk med omsetning under 50 millioner på nett
  • Årets Nettbutikk med omsetning over 50 millioner på nett

Vinneren kåres under festlige forhold i begynnelsen av 2022. Mer informasjon om dette kommer vi tilbake til litt senere. Her kan du lese om hvorfor Get Inspired og Linda Johansen Skincare ble Årets Nettbutikker 2020.

Vær med i kampen om å bli Årets Nettbutikk!

Nå starter en kampanje for å få privatpersoner som handler på nett til å nominere sin favorittbutikk. Men du kan selv nominere din nettbutikk, eller en annen nettbutikk du synes fortjener oppmerksomheten. Du kan også oppfordre dine kunder til å anbefale nettbutikken ved å gå inn på posten.no og angi sin favoritt. Alle som nominerer er med i trekningen av gavekort!  

powered by Typeform

Vilkår for å nominere

Generelle vilkår:

Nominasjonsperioden gjelder fra 23. august til og med 8. oktober.

For å kunne delta i konkurransen er det noen kriterier som nettbutikken må oppfylle:

  • Nettbutikken må være norsk og ligge på .no domene
  • Nettbutikken må selge fysiske varer på nett
  • Nettbutikken må selge til privatpersoner

Mobiltilpasning og sikkert:

For å kvalifisere i konkurransen er det viktig at nettbutikken er mobiltilpasset og har en del sikkerhetstiltak på plass: 

  • Check-out må være sikret med HTTPS (SSL), og vise "grønn hengelås" i Chrome . 
  • Sider med skjema som spør om innlogging (e-postadresse/kundenummer/e.l. og passord) til "min side"/"min konto"/e.l. må være sikret med HTTPS (SSL) som standard, og vise "grønn hengelås" i Chrome. 

En uavhengig jury kårer vinneren

Juryen som skal kåre Årets nettbutikk består av erfarne fagpersoner innen netthandel og digital rådgivning.Mer info om juryen finner du her. I mellomtiden, les gjerne tipsene fra tidligere års jury om hvordan du kan bli en vinner av Netthandelsprisen!

Nominer din nettbutikk til Årets Nettbutikk 2021

Klikk her for å nominere din egen butikk! Kanskje du vet om andre som synes butikken er i særklasse? Gi dem lenken så de kan nominere, og være med i trekningen av 5 gavekort på 1 000 kr hver. Gavekortet kan brukes i valgfri norsk nettbutikk.

Sagt av tidligere vinnere

Vi satte salgsrekord dagen etter!

Linda Johansen, gründer og eier av lindajohansen.no

Linda Johansen Skincare AS ble vinneren av Årets Nettbutikk både 2019 og 2020, i klassen for nettbutikker med omsetning under 50 millioner. 

Vinner av årets nettbutikk både 2019 og 2020 - gjengen bak lindajohansen.no
Linda JC AS stakk av med seieren i Netthandelsprisen både 2019 og 2020.

Etter seieren i 2019, tok vi en prat med daglig leder Timm Wold i Linda Johansen Skincare AS. Les om hvordan de opplevde å vinne prisen for Årets Nettbutikk, og hvordan de jobber med kundefokus i det daglige.

Del artikkel