Slik leverer du trygt i koronatider med våre tilpassede tjenester

Koronasituasjonen byr på utfordringer for alle. Vi følger utviklingen nøye og gjør vårt beste for å tilpasse våre tjenester, slik at vi kan opprettholde våre leveranser, og at post og pakker kommer trygt frem til mottakerne. Vi har full forståelse for at hverdagen nå ser veldig annerledes ut for veldig mange, og vi jobber fortløpende på tiltak som kan underlette både for deg og dine kunder.

Sammen kan vi sørge for at flere får pakkene sine levert hjem på en trygg og enkel måte. Vi anbefaler deg derfor å ta i bruk leveringsalternativer som krever lite eller ingen fysisk kontakt med mottaker. Husk å synliggjøre disse ulike leveringsalternativene i checkout, slik at kundene føler seg trygge på at de får en sikker levering.

Pakke i postkassen er et bra alternativ til hjemlevering, og nå har vi øket vektgrensen til 4 kg.

Kirsti Fløystøl, Leder tjenesteutvikling Bring E-handel og Logistikk

Tjenester med midlertidige endringer for enklere levering

Her følger en oversikt over de vanligste tjenestene til privatpersoner, der vi har satt inn tiltak for å minimere de fysiske kontaktflatene og gjøre mottakerne trygge.

    • Vektgrensen økes midlertidig til 4 kg. 

      Det betyr at vi utvider postkasselevering til å favne langt flere pakker enn i dag, og mottaker får varene levert direkte hjem i egen postkasse. Volumgrensen er uforandret, se tjenesten for nøyaktige mål.

      For å sikre at pakker som ikke får plass på grunn av for full eller låst postkasse går i retur til hentested, husk å aktiver tilleggstjenesten Pose på døren i checkout. Pose på døren gjør denne tjenesten komplett, da pakken som ikke får plass i postkassen da kan henges på mottakers dør. 
    • Utvidet tidsvindu for hjemlevering på kveldstid. På grunn av ekstremt stor etterspørsel på hjemlevering nå, vil vi forsøke å levere kveldspakkene allerede fra kl. 12 (i steden for kl. 17). Om mottaker ikke er hjemme, forsøker vi en ny levering etter kl. 17. 
       
    • Mottaker signerer ikke for leveransen, men sjåføren registrerer mottaker på PDA/telefon og signerer selv med en "C".
       
    • Dine kunder kan også be om at pakken settes igjen, dersom man ikke hjemme. Dette bestilles enkelt på sporingssiden.
       
    • Glem ikke å aktivere tilleggstjenesten "Forenklet utlevering" i checkout. Da kan mottaker allerede i kjøpsøyeblikket huke av for at pakken kan settes igjen dersom man ikke skulle være hjemme, eller ønsker å møte sjåføren.
    • Utvidet hentefrist med 10 dager for pakker sendt til hentested. Mange sitter i karantene og har ikke mulighet å hente ut pakken sin. Ved å kontakte kundeservice kan mottaker be om 10 dagers utøket liggetid for sin pakke. 

      Dersom mottaker ønsker å få pakken levert hjem fremfor å hente den på hentested, kan dette enkelt bestilles via sporingsmeldingen.
       
    • Mottaker signerer ikke lenger for pakken ved overleveringen. Personalet på hentestedet signerer med "C" på håndterminalen.

Spar tid på ordrehåndteringen med Massebestilling. Via Mybring kan du som avsender bestille sendinger for opptil 100 mottakere - i én og samme ordre.


2020-03-23