Derfor valgte CDON Shelfless

Derfor valgte CDON fulfilmentløsningen Shelfless

Nordens ledende digitale markedsplass har outsourcet deler av sin logistikk til fulfilmentløsningen Shelfless. Tobias Neumann, driftssjef i CDON forklarer hvorfor valget falt på Bring.

Kvinne kledd i grønne Bring-klær smiler mot kamera mens hun står med pakke i hånden ved en Autostore-stasjon.

Historien om CDON starter i glansdagene til TV-shop. Det var her, i fargerike salgsshowene på slutten av 80-tallet, som de første stegene mot det som nå er et av Nordens største netthandelssteder ble tatt. 

I en bransje i rask endring, havarerte datterselskaper og tøff konkurranse ble restene av TV-shop kjøpt ut for å bli en del av CDON Group. I dag er selskapet en markedsplass hvor ulike butikker og forhandlere tilbyr alt fra treningsutstyr til leker og elektronikk. Og CDON selger fortsatt selv en del produkter.   
 
Logistikken håndteres i dag ved at lager, plukking, pakking, levering og retur går gjennom Shelfless, Brings fulfilmentløsning. At det har blitt slik har flere forklaringer. 

Ekspert på logistikkløsninger

Det avgjørende var at Bring er eksperter på logistikk. I tillegg viste det seg tidlig at det var en partner med stort engasjement, skreddersydde løsninger og funksjoner som gir unike kundeverdier, sier Tobias Neumann, som er Operations Manager i CDON.

Med Shelfless har vi fått en ekstremt fleksibel løsning for ulike størrelser og volumer, og et bredt nettverk over hele Norden.

Tobias Neumann, CDON

En annen viktig årsak var integrasjonen. Med tanke på omfanget av virksomheten har det vært avgjørende at Shelfless klarte å tilpasse sine prosesser til CDON i stedet for omvendt. Kundeportalen som følger med på kjøpet beskriver Neumann som «ren luksus».

Grønn lagerrobot til venstre i bilde, Tobias Neumann i mørk dressjakke og hvit skjorte til høyre.
Gode integrasjonsløsninger og effektive prosesser dannet grunnlaget for en vellykket onboarding til Shelfless, sier Tobias Neumann i CDON.

– Med noen få klikk kan vi gjøre endringer og tilpasninger som koster mye penger hos andre aktører.

Stordrift og effektivitet

Saman Hadiani er Head of Digital for Shelfless. Ifølge han skaper fulfilmentløsningen høy grad av effektivitet gjennom stordriftsfordeler, spissteknologi og kompetanse.

– Vår standardløsning er av høyeste kvalitet. Utover det er det uendelige muligheter for å tilpasse og optimalisere prosessene etter kundens ønsker. Vi kan tilby en av markedets mest fleksible fulfilmentløsninger, med reduserte kostnader og økt effektivitet for deg som kunde.

Shelfless, kort oppsummert:

  • En transportuavhengig fulfilmentløsning for nettbutikker med lager, plukk, pakk, levering og retur. 

  • Gir deg tilgang til automatiserte lager og returhuber i hele Norden. 

  • Fleksible og raske leveranser med korte ledetider. 

  • Kan levere dine varer samme dag. 

  • Gir deg sanntidssporing, distribusjonstjenester, kundeportal, direkte integrasjon med nettbutikken og mye mer. 

Del artikkel