Norske handelsbransjer har de siste årene opplevd en eventyrlig utvikling og vekst. Endringstakten er høy og vi opererer i et stadig tøffere landskap med økt konkurranse og press på marginer. Som et resultat av dette har flere aktører innen norsk handel meldt om svakere lønnsomhet de siste årene.

Det gjelder å kjenne kunden og levere på det de forventer, effektivisere virksomheten og ha kontroll på kostnadene dine. Har du tenkt på at du kan hente effektiviseringsgevinster ved å gjøre noen forbedringer i logistikken din?

Noen tips om hva som kan forbedre logistikken din

  1. Samle logistikken din hos en leverandør. Færre leverandører og tett samarbeid med en som kan håndtere varene dine gjennom hele vareflyten gjør at du sparer tid på administrasjon. Dessuten er det lurt å ha en kontaktperson som du forholder deg til og som kan hjelpe deg raskt når du trenger det.
  2. Fokuser på å utvikle forretningen din. Overlat importen, tolltransaksjoner, ordrehåndtering og lagring til oss. Slik frigjør du tid for deg og dine ansatte slik at dere kan fokusere på oppgaver som skaper vekst for bedriften din istedenfor.
  3. Lever varene slik dine kunder vil ha det. Kundene er sjefen og de vil ha varene levert raskt. Sørg for å bruke en logistikkpartner som kan levere raskt over hele landet og som tilbyr kundene dine valgfritt utleveringssted eller hjemlevering. Slik blir kundene dine fornøyde og handler mer av deg.    

Kontakt oss om dine transporter

Få tips og råd om dine sluttkunder