Reklamasjon og klager
Beklager hvis noe gikk feil. Her ser du hva som gjelder hvis du ønsker å klage eller reklamere på våre tjenester.

Bruk dette skjemaet eller ring oss på telefon 04045.
Behandlingstiden varierer i forhold til hvilken tjeneste og hva klagen gjelder, men er som regel innen 14 dager.
Ved etterspørsel eller skade på brev, pakker eller gods er det normalt avsender som setter frem reklamasjonen.
Force majeure
Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.
For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure.
Grov uaktsomhet
Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår.
Følgeskade
Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.