Nora_utsnitt2500x1562
eCommerce Manager i Urban og Carlings; Nora Sjögren Johre

Kundene er våre stjerner, sier vinneren av Årets Stjerneskudd 2018.

Bring besøkte VarnerGruppens hovedkontor rett utenfor Oslo, som også huser Urban.no - en norsk butikkjede med livsstilskonsept innen sportsfashion og sneakers, med 30 butikker og en nettbutikk. Vi slo av en prat med Urbans eCommerce Manager; Nora Sjögren Johre, for å høre hva som har skjedd i etterkant av at de vant prisen «Årets Stjerneskudd» på LOAD i 2018.

Hva har det betydd for dere å vinne Årets Stjerneskudd?
Det ga oss mye, først og fremst i form av en boost til hele teamet vårt. Vi fikk anerkjennelse på at vårt harde arbeid med sterkt kundefokus har gitt resultat, og viser at den retningen vi har valgt er veldig riktig, ikke bare for oss og våre kunder, men også i forhold til hvordan netthandel utvikler seg. Det var kjempegøy å motta prisen på LOAD, og få vise oss frem for andre i bransjen. Dette måtte vi jo så klart skryte litt om på nettsiden og vi ønsket å fortelle våre kunder at vi hadde blitt premiert for vårt arbeid med kundeperspektiv.

Hvorfor tror du at dere ble nominert/vant?
Jeg tror at det var en miks av mange ting; brukeropplevelsen på nettbutikken er god, og den er lettnavigert. Vi har stort fokus på søkeoptimalisering, og følger også med i timen på hva brukerne søker på. Det skal være så enkelt som mulig for kunden i alle ledd her på Urban. Som eksempel er det klargjort for retur med skjema og alt i pakken, eller man kan også returnere i butikk. Vi jobber mye med omnikanaltanken; at de fysiske butikkene skal være en del av nettbutikken og at alt skal henge sammen. Når kundene er trygge på kjøpet, er de trygge på oss, og blir fornøyde og tilbakevendende.

Hva kjennetegner en god kjøpsopplevelse på Urban?
Det handler om hele kundereisen, fra de bestiller til de får varene levert. Enkelt, tilgjengelig og med valgfrihet. Vi ønsker å tilby et optimalt utvalg, basert på kundens preferanser og trender i markedet. Dette jobber vi hardt med å legge til rette for i nettbutikken; personlig med tilpasset utvalg. Vårt motto er “customer obsession” og det er viktig for oss at kundene ser at vi aldri slutter å jobbe med å forbedre kjøpsopplevelsen. 

_____

Har du lyst til å bli neste vinner?

Nå kan du melde deg på årets mest ettertraktede bransjepris - Årets Nettbutikk 2019. Les mer om hva som kreves for å delta, og meld deg på.