Netthandelsprisene 2019

Bli årets nettbutikk!

Dette er finalistene!

Etter en periode med intensivt jury-arbeid er nå seks finalister plukket ut, tre i hver klasse. 

Under 50 millioner i omsetning:
Ridestore.no
Dyrekassen.no
Lindakrem.no

Over 50 millioner i omsetning:
Kolonial.no
Apotek1.no
Milrab.no

Juryen har vurdert nettbutikkene etter fire hovedkriterier; kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. 

Innen kort vil finalistene inviteres til en finalerunde, der de skal overbevise juryen om hvorfor akkurat de er den verdige vinneren. Vinneren av Årets Nettbutikk (i respektive klasse) kåres på NXT Nordic, The Future of Retail 4. juni. Bring er en av hovedsponsorene på denne e-handelskonferansen.

Bli Årets Nettbutikk 2019

Vil du vinne årets mest ettertraktede bransjepris? Meld deg på konkurransen for Årets Nettbutikk 2019 nå!

Dette er prisen som setter gode nettbutikker i fokus, og vinneren får velfortjent oppmerksomhet; publikums jubel og bransjens kvalitetsstempel.

Bring har kåret de beste nettbutikkene siden 2007, og vinneren Årets Nettbutikk velges av en uavhengig fagjury, bestående av eksperter innen e-handel. Juryen ser etter nettbutikker som jobber aktivt for å ligge et steg foran, som har en lidenskap for netthandel og som er ledende i å ta i bruk teknologi og løsninger som forenkler og forbedrer kjøpsopplevelsen.

Prisen Årets Nettbutikk er vår fineste utmerkelse, og går til den nettbutikken fagjuryen mener gir kundene den beste kjøpsopplevelsen - i alle kanaler.

Vinneren av Årets Nettbutikk, i kategori under, respektive over 50 millioner i omsetning på nett, kåres på NXT Nordic, The Future of Retail 4. juni. Bring er en av hovedsponsorene på denne e-handelskonferansen.

 

Påmeldingen er nå stengt!
20.3: Nå har påmeldingen stengt og nå starter juryens arbeid med å finne finalistene til Årets Nettbutikk. 

Hvem kan delta, og hvordan?

For å delta i konkurransen er det noen kriterier som må oppfylles:

  • Nettbutikken er registrert som et AS eller NUF i Brønnøysundregisteret
  • Nettbutikken ligger på .no domene
  • Nettbutikken selger til privatpersoner


Mobiltilpasning og sikkert:
For å kvalifisere i konkurransen er det viktig at nettbutikken er mobiltilpasset og har en del sikkerhetstiltak på plass: 

  • Check-out må være sikret med HTTPS (SSL), og vise "grønn hengelås" i Chrome . 
  • Sider med skjema som spør om innlogging (e-postadresse/kundenummer/e.l. og passord) til "min side"/"min konto"/e.l. må være sikret med HTTPS (SSL) som standard, og vise "grønn hengelås" i Chrome. 

Hvem er juryen som utser vinneren?

Juryen som skal kåre Årets nettbutikk består av erfarne fagpersoner innen netthandel og digital rådgivning:

Netthandelsjuryen fra venstre: Ingvild Moen, Ole Petter Nyhaug, Alexander Haneng, Marte Klouman, Bente Sollid Storehaug, Kristin Dahl Hoffmann og Jens Koldenhof Rygg

 

Kristin Dahl Hoffmann (juryleder)
Head of Marketing, Bring E-handel og Logistikk

Alexander Haneng 
Innovasjonsdirektør i Posten og Bring

Marte Klouman 
Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen

Bente Sollid Storehaug
Foredragsholder, digital rådgiver og styreproff

Ole Petter Nyhaug
Partner and Creative Director Opinion Norge AS

Jens Koldenhof Rygg
Partner Manager Klarna

Ingvild Moen
Digital advisor in social media at Resonate AS

Hva kan det bety å vinne?

"Det ga en boost til hele teamet vårt!"

Hør hva Urbans eCommerce Manager; Nora Sjögren Johre, sier om hva det innebar for Urban å vinne Årets Stjerneskudd 2018:

eCommer Manager for Urban; Nora Sjögren Johre om det å vinne prisen for Årets Stjerneskudd på Load.18

 

Her kan du lese hele intervjuet med Nora om hva det ga Urban å vinne prisen, og hvordan de har jobbet videre med de kriteriene som juryen valgte de på.