Derfor valgte BOXO Shelfess
Helt siden BOXO startet, har de benyttet seg av en 3PL-aktør. De fant tidlig ut at å overlate lageret til spesialister ville gi dem muligheten til å fokusere fullt på det de er best på, nemlig å bygge brand, drive vekst og skape salg. Men å finne en 3PL-aktør som passet deres forretningsmodell, det var ikke bare bare …
Etter å ha jobbet med to 3PL-aktører tidligere, uten suksess, satt BOXO igjen med en god del erfaring. Da det var tid for å finne en ny lagerpartner, visste de derfor godt hva de så etter.
– Vi ønsket en aktør som var rigget for vekst, med effektivitet i alle ledd – og som var fremoverlent og nytenkende. Og på akkurat disse punktene, skilte Bring seg ut, forteller Richard Leithe, medeier i BOXO.
I 2024 flyttet BOXO hele varelageret sitt over til oss.
Et trygt og dynamisk samarbeid
På lageret i Oslo håndteres BOXO sine varer med Shelfless sin Autostore-løsning. Her blir varene plukket og pakket, og sendt ut til kundene deres i løpet av kort tid.
Og så til det store spørsmålet: Hvordan har det fungert for BOXO å la oss ta hånd om logistikken?
– Samarbeidet vårt oppleves som svært godt. Vi utfordrer hverandre og jobber tett og løsningsorientert. Det at vi begge er «hands on» og raske til å reagere når det dukker opp noe, gjør at samarbeidet føles trygt og dynamisk, fortsetter Leithe.
Mange frykter kanskje at de mister kontrollen over sitt eget varelager, men ifølge Richard er det tvert imot. Han kan også trekke frem at dersom det oppstår utfordringer, blir dette alltid gitt høy prioritet og løst raskt og i fellesskap.
Spesielt under høysesongen, med mange pakker som skal ut på en gang, kan det fort bli litt kaotisk. Det var derimot ikke tilfellet for BOXO.
– Det gikk faktisk helt smertefritt! Selv med flere tusen pakker og et enormt volum av varelinjer på mandagen etter Black Week, ble alt sendt ut før kl. 12.00 samme dag. Det sier sitt om hvor godt systemet og samarbeidet fungerer.
To fluer i en smekk
Som mange erfarer, er det ikke alltid lett å gjøre alt på egen hånd. Det resulterer ofte i at innsatsen ikke forblir 100% på de ulike områdene, samtidig som du mister tid til å drive med det du virkelig vil.
Å ha varene hos Shelfless frigjør ikke bare tid for BOXO, men det hjelper dem også å levere på et høyt nivå når det kommer til logistikk.
– Den største verdien for oss er at vi får tid og kapasitet til å utvikle nettbutikken videre – samtidig som vi holder oss konkurransedyktige på logistikk, som er helt avgjørende i netthandel.
Dette må du tenke på når du skal velge en 3PL-aktør
Vurderer du å ta i bruk en 3PL-aktør for din bedrift? Da har Richard et tips til deg:
– Gjør grundig research. Sørg for at 3PL-aktøren passer deres forretningsmodell – ikke bare nå, men også i årene fremover når butikken vokser. Det skal være en match på både arbeidsmetodikk, kapasitet og ambisjonsnivå.
Lyst til å høre om Shelfless kan være en god match for din bedrift? Book en kostnadsfri prat med en av våre rådgivere.
Book en prat