Last opp din logo for visning i sporing

I Posten-appen for iOS og Android har man i en periode kunnet se logoen til noen kunder. Mange har etterspurt den samme muligheten for sitt selskap. I denne artikkelen viser vi deg hvordan du kan laste opp din logo.

En logo i sporing gir deg muligheten til å vise din merkevare i vår sporingsløsning når kunden din sporer sin pakke. I tillegg er det enklere for mottakeren å finne frem til riktig pakke i appen.

For å gjennomføre dette trenger du:

  1. Logo i PNG, GIF eller JPG-format med en filstørrelse under 500kb, vi anbefaler at logoen er kvadratisk da den ellers vil måtte beskjæres

  2. Mybring-konto med administratortilgang til kundenummeret du ønsker å laste opp logo til. 

Slik gjør du:

Logg inn i Mybring ved å gå til www.mybring.com.

Mybring forside
Forsiden i Mybring gir deg muligheten til å velge Adminstrasjon

Etter å ha logget inn velg "Administrasjon" på forsiden. Klikk på "Dine kundenummer" og velg kundenummeret du ønsker å laste opp logo til. Noen kunder har mange kundenummer, sender dere pakker fra mange kundenummer kan du laste opp logo på hvert enkelt.

Når du åpner kundenummeret vil du se dette bildet:

Kundeadministrasjon
I Kundeadministrasjonsbildet kan du nå laste opp logo

Klikk på "Last opp" og naviger deg frem til din logofil og last denne opp til vår nettside.

Du får da opp et bilde som lar deg zoome inn eller ut og beskjære bildet:

Logo-opplasting
Logoen beskjæres slik at bare området i det innerste kvadratet vises

Når du er fornøyd velg "Beskjær"

Viktig: Når du nå kommer tilbake til siden med selskapsinformasjon velger du "Lagre" for å laste logoen opp til oss.

Lagre logo
Etter å ha beskjært må du lagre logoen for at den skal vises i appen

Sjekk at din logo er lastet opp ved å gå tilbake til forsiden og åpne kundeadministrasjonssiden på nytt, dersom logoen allerede vises er logen lagret hos oss.

Har du en god idé til hvor du vil se logoen din? Send et forslag gjennom tilbakemeldingsfunksjonen i Mybring.


Mybring-teamet 19.11.19