Før 07:00 til bedrift
Har du behov for tilpasset innhenting eller ekstra tidlig utlevering? Vi leverer gods til dine faste kunder før arbeidstidens oppstart, eller til annen avtalt tid.
- Skreddersydd løsning for dine behov av innhenting og leveringsfrekvenser
- Levering før 07:00 neste virkedag
- Supplement til lokale/regionale lagre
- GPS-sporing som viser hvor vi har levert
Dette er en avtalebasert og skreddersydd stykkgodsløsning fra bedrift til bedrift. Forutsetter jevnlig levering til forhåndsdefinerte mottakere og leveringssted før kl 07:00 neste virkedag. Vi skreddersyr svært detaljert sammen med deg som kunde hva gjelder innhentingspunkter, fremsendingstider og utleveringsfrister m.m. Resultatet blir en effektiv logistikk for både deg og dine mottakere, og kan spare både tid og kostnader. Tjenesten kan også supplere lokale og/eller regionale lagre, og redusere lagerbehovet for dine kunder, da de kan betjenes fra et sentralt lager over natten.

Hva koster det?
Slik beregner du pris
Før 07:00 til bedrift er en avtalebasert tjeneste, og du finner prisen for sendinger i din kundeavtale.
Pristillegg for "Liten innhenting"
Last ned transportguiden fra 01.12.2020 (pdf)
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt 2500 kg
Maks/kolli: 400 kg
Min format: 23 13 x 1 cm
Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m (utover dette påløper tillegg for spesialgods).
Kolli under 35 kg kan måle inntil 6 m
Leveringstid: i henhold til avtale
Innhenting: etter avtale
Utlevering: etter avtale
Slik går du frem
Pakke og emballere
Godset må klargjøres for innhenting i henhold til avtalen og hentes på ett bestemt sted, f.eks. et varemottak eller sentrallager.
Bestill og send
Det må foreligge en signert avtale for tjenesten, deretter kan du bestille via EDI eller API. Innhentingsstider o.l er styrt ut fra den spesifikke avtalen.
Under transport
Fremføringstider avtales i hvert enkelt tilfelle. Mottaker kan spore sendingen på bring.no. For kunder med Mybring-tilgang finnes mulighet for GPS-sporing, der koordinater oppgis og link til kartverk som viser hvor varene er levert.
Hente og ta imot
Mottaker får varene levert neste virkedag, før 07:00 i henhold til avtale. Det settes opp en leveringsinstruks i avtalen for å sikre tilgang til leveringssted selv om mottaker ikke er tilstede. Utlevering uten signatur og bruk av sluse eller innlåsing er en forutsetning for sikker leveranse. Det forutsettes tilgang til losseutstyr på leveringsstedet.
Tilleggstjenester
-
Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere mottaker, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.
-
Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.
-
Utveksling av paller utføres ut fra en gyldig og utfylt pallekvittering. Tjenesten innebærer at vi som transportør utveksler EUR-paller med både vareavsender og varemottaker, og leverer EUR-paller tilbake til vareavsender. Tjenesten krever skriftlig avtale.