Før 07:00 til bedrift

Har du behov for tilpasset innhenting eller ekstra tidlig utlevering? Vi leverer gods til dine faste kunder før arbeidstidens oppstart, eller til annen avtalt tid.

NB: Denne tjenesten erstatter Før 7
  • Skreddersydd løsning for dine behov av innhenting og leveringsfrekvenser
  • Levering før 07:00 neste virkedag
  • GPS-sporing som viser hvor vi har levert

Før 07:00 er en avtalebasert og skreddersydd stykkgodsløsning for bedrifter, basert på forhåndsdefinerte mottakere og leveringssteder. Vi skreddersyr detaljerte leveringsinstrukser sammen med deg som kunde for dine behov når det gjelder innhentingspunkter, fremsendingstider og utleveringsfrister m.m.

Resultatet blir en effektiv logistikk for både deg og dine mottakere, og kan spare tid og kostnader. Tjenesten kan også supplere lokale og/eller regionale lagre, og redusere lagerbehovet for dine kunder, da de kan betjenes fra et sentralt lager over natten. Tjenesten muliggjør levering innenfor låste porter/dører etter avtale med dine mottakere.


Hva koster det?

Slik beregner du pris

Før 07:00 til bedrift er en avtalebasert tjeneste, og du finner prisen for sendinger i din kundeavtale. 

Prisene øker med 3,1 % fra 01.07.2021.

Pristillegg for "Liten innhenting"
Last ned transportguiden fra 01.07.2021 (pdf) 

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt 2500 kg
Maks/kolli: 400 kg

Min format: 23  13 x 1 cm
Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m (utover dette påløper tillegg for spesialgods). 
Kolli under 35 kg kan måle inntil 6 m

Leveringstid: i henhold til avtale
Innhenting: etter avtale
Utlevering: etter avtale

Se vilkår

Slik går du frem

Opprette avtale

Det må på forhånd foreligge en signert avtale for tjenesten. Avtalen består av en detaljert leveringsinstruks for å sikre tilgang til leveringssted selv om mottaker ikke er tilstede. Du kan bruke Mybring til å etablere en slik leveringsinstruks.

Pakke og emballere

Godset må klargjøres for innhenting i henhold til avtalen og hentes på ett bestemt sted, f.eks. et varemottak eller sentrallager.

Bestill og send

Du kan bestille bestille via EDI eller API. Innhentingsstider og lignende er styrt ut fra den spesifikke avtalen.

Under transport

Fremføringstider avtales i hvert enkelt tilfelle. Mottaker kan spore sendingen på bring.no. For kunder med Mybring-tilgang finnes mulighet for GPS-sporing, der koordinater oppgis samt link til kartverk som viser hvor varene er levert.

Levering

Mottaker får varene levert neste virkedag, før 07:00 i henhold til avtale. Utlevering skjer uten signatur og med mulighet for bruk av sluse eller innlåsing, som er en forutsetning for sikker leveranse. Det forutsettes tilgang til losseutstyr på leveringsstedet.

Tilleggstjenester

  • Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere mottaker, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.
     

  • Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.

  • Utveksling av paller utføres ut fra en elektronisk registrering. Tjenesten innebærer at vi som transportør utveksler EUR-paller med både vareavsender og varemottaker, og leverer EUR-paller tilbake til vareavsender. Tjenesten krever skriftlig avtale.