Stykkgods til bedrift

Fleksibel godstjeneste for opptil 3.500 kg. Vi dekker hele Norge, inkludert Svalbard.

NB: Denne tjenesten erstatter Stykk- og partigods
  • Fleksibelt - mange tilleggstjenester som tilpasser transporten etter dine behov
  • Gunstig - opphenting er inkludert i fraktprisen
  • Kapasitet - samlet vekt opptil 3500 kg i en sending.

Stykkgods passer for deg som kan samle flere kolli i ulike størrelser til en felles sending. Det er kostnadseffektivt fordi du kan kombinere enkeltpakker og paller i én og samme sending.

Bring får varene dine trygt frem til mottaker, med stor lokalkjennskap og presisjon . Vi har topp moderne terminaler som takler høy belastning og fremtidige krav. Vi kjører over hele Norge, og med faste ruter over store deler av landet sikres effektive fremsendingstider.

bring sjåfør losser varepall

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Finn riktig sone i sonetabellen
2) Anslå fraktberegningsvekt på sendingen.
3) Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du korrekt pris i prislisten

Kollitillegg: 4 kolli er inkludert i standard leveranse. Dersom en stykkgodssending har flere kolli enn dette, tilkommer et kollitillegg på fraktkostnaden. Hvordan tillegget beregnes kan du lese her.

Hentetillegg for "Liten innhenting"
Prisliste for tilleggstjenester
Prisliste fra 01.12.2020 (pdf) 
Drivstofftillegg
Bomavgift
Prisliste for pristillegg

Seilingsplan for Tromsø-Svalbard 2021 (pdf)

Last ned transportguiden fra 01.12.2020 (pdf) 

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt totalt: 3500 kg
Maks/kolli: 1200 kg. Ved høyere vekt per kolli påløper tillegg for spesialgods.

Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m. Utover dette påløper tillegg for spesialgods.

Slik går du frem

Pakking og emballering

Pakk dine varer på en sikker måte, med støtdempende materiale og forsvarlig ytteremballasje. Flere gode tips om hvordan du pakker og merker finner du her.

Bestilling og opphenting

Bestill her, i ditt TA-system eller via EDI. Som Bringkunde kan du også bestille direkte i Mybring, vårt nettbaserte transportverktøy. Bestill senest kl. 11:30 for opphenting samme dag. Godset hentes på ett bestemt sted, f.eks. på et varemottak.

Under transport

Stykkgods omlastes på terminal og distribueres videre. Med vår sporingstjeneste kan du følge din forsendelse underveis. Fremføringstiden er 1 dag til store deler av landet. Du finner tiden for din sending i Mybring.

Utlevering og mottak

Mottaker får forsendelsen levert på døren mellom kl. 08-16, mandag til fredag. 

Tilleggstjenester

  • Vi varsler deg via sms eller e-post dersom noe uforutsett inntreffer og sendingen din blir forsinket. Tjenesten gir deg kun informasjon om dine sendinger, og kun dersom det faktisk har skjedd noe uforutsett i framføringen. Dersom du oppgir mottakers epostadresse, vil også mottaker bli varslet. For å benytte deg av tjenesten, oppretter du et abonnement i Mybring.

  • Vi kontakter mottaker og avtaler leveringstidspunkt. Mottakeren din vil da bli varslet 30 - 60 minutter i forkant av leveransen.

  • Når bedriften din skal sende kjemikalier, stoffer, stoffblandinger, produkter og artikler, som har en slik egenskap at de representerer en fare for mennesker, materielle verdier og miljøet ved uhell skal sendes som farlig gods. Det er egne krav i forbindelse med informasjonsplikt, merking og transport av farlig gods, og disse må overholdes. Brudd på ansvar som ligger hos avsender / kunde vil  bli belastet fraktbetaler.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der avsender tillater at Bring setter igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveranse.

  • For transportoppdrag hvor det er bruk for kranbil.

  • Vi merker godset for deg.

  • Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere mottaker, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.
     

  • Noen ganger rekker du kanskje ikke bookingfristen 11:30. I disse tilfellene kan vi avtale henting likevel. Tidsplanen for dette er i henhold til ruteplan for den enkelte terminal, og selv om vi alltid forsøker å løse våre kunders behov, kan vi ikke garantere at vi får hentet samme dag.

  • Trenger bedriften din hjelp til ADR-last, kan en rådgiver bistå med blant annet utfylling av dokumenter for farlig gods og gjennomføring av kurs

  • Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.

  • Frakt er normalt avsenderbetalt. Ønsker bedriften at Bring skal fakturere en tredjepart, må det inngås skriftlig avtale. Tjenesten faktureres med et tillegg pr sending.

  • Hvis mottakers adresse avviker fra normal transportrute blir godset fraktet til nærmeste terminal. Dersom mottaker ønsker utkjøring avtales pris og tid med lokal avdeling.

  • Utveksling av paller utføres ut fra en gyldig og utfylt pallekvittering. Tjenesten innebærer at vi som transportør utveksler EUR-paller med både vareavsender og varemottaker, og leverer EUR-paller tilbake til vareavsender. Tjenesten krever skriftlig avtale.

  • Når du skal sende gods som krever temperatur over 0 grader (brukes for eksempel på maling og alkohol). Gjelder fra oktober til mars.