Gi kundene en konkret leveringsdato – og selg mer

Skriver du “levering om 2-5 dager” i din checkout? For mange kunder blir en tid mellom tirsdag og lørdag for vagt. Bruk heller estimert ankomsttid og vis en dato de faktisk kan forholde seg til.

Ikke bare gir estimert ankomsttid forutsigbarhet for kunden, men det kan også øke sjansen for at kjøpet blir fullført. 75% sier nemlig at konkret leveringsdato er en viktig faktor for at de skal gjennomføre kjøpet.

For utvalgte tjenester kan du også vise tidsvindu for når pakken vanligvis blir levert.

Så hvordan ser dette ut i checkout? Det kan du se i filmen nedenfor.

Tilgjengelig for privatpersoner og bedrifter

Nå får du estimert ankomsttid til bruk i checkout for alle våre tjenester, på tvers av Skandinavia. Dette gjelder uansett om kundene dine er privatpersoner eller bedrifter.

Fordeler:

  • For privatpersoner: Gir større forutsigbarhet og gjør fraktalternativene dine mer attraktive.
  • For bedrifter: Gir mottakerne dine større mulighet til å planlegge og sørge for riktig bemanning i resepsjonen og ved varemottaket.

Hva baseres informasjonen på? 

For å regne ut estimert ankomsttid, bruker vi blant annet maskinlæring og historiske data fra flere millioner sendinger. Samtidig baseres estimatet på når vi mottar pakken fra deg. Det vil si at jo bedre informasjon vi får fra deg, jo bedre blir estimatet for når pakken blir levert. 

Slik kommer du i gang  

Det er gratis og enkelt å komme i gang med estimert ankomsttid. Integrerer du APIer direkte inn i nettbutikken din får du det via vårt Shipping Guide API. Bruker du nettputtikkplattformene Shopify eller WooCommerce kan du enkelt vise det i checkout ved å bruke vår plugin «Posten Bring Checkout».

Dersom du bruker en TA-leverandør, kontakt dem for å sikre at estimert ankomsttid vises til kundene dine.

For teknisk informasjon om hvordan du setter det opp i din checkout, les mer på våre developer-sider:

Bring Developer 

Ved spørsmål kan du også lese vår implementeringsguide eller kontakte våre checkout-rådgivere: checkout.implementering@posten.no