Gi kundene en konkret leveringsdato – og selg mer

Skriver du “levering om 2-5 dager” i din checkout? For mange kunder blir en tid mellom tirsdag og lørdag for vagt. Bruk heller estimert ankomstid (ETA) og vis en dato de faktisk kan forholde seg til.

Ikke bare gir ETA forutsigbarhet for kunden, men det kan også øke sjansen for at kjøpet blir fullført. 3 av 4 sier nemlig at konkret leveringsdato er en viktig faktor for at de skal gjennomføre kjøpet. 

For utvalgte tjenester kan du også vise frem tidsvindu for når pakken vanligvis blir levert.

Så hvordan ser dette ut i checkout? Det kan du se i filmen nedenfor.

ETA for privatpersoner og bedrifter 

Nå får du ETA til bruk i checkout for alle våre tjenester, på tvers av Skandinavia. Dette gjelder uansett om kundene dine er privatpersoner eller bedrifter.

Fordeler:

  • ETA for privatpersoner: Gir større forutsigbarhet og gjør fraktalternativene dine mer attraktive.
  • ETA for bedrifter: Gir mottakerne dine større mulighet til å planlegge og sørge for riktig bemanning i resepsjonen og ved varemottaket.

Hva baseres informasjonen på? 

For å regne ut ETA, bruker vi blant annet maskinlæring og historiske data fra flere millioner sendinger. Samtidig baseres estimatet på når vi mottar pakken fra deg. Det vil si at jo bedre informasjon vi får fra deg, jo bedre blir estimatet for når pakken blir levert. 

Slik kommer du i gang  

Det er gratis og enkelt å komme i gang med ETA. Du får ETA via vårt Shipping Guide API eller våre Checkout plug-ins på Shopify og WooCommerce.

Dersom du bruker en TA-leverandør, kontakt dem for å sikre at ETA vises til kundene dine.

For teknisk informasjon om hvordan du setter opp ETA i din checkout, les mer på våre developer-sider: 

Bring Developer 

Ved spørsmål kan du også lese vår implementeringsguide eller kontakte våre checkout-rådgivere: checkout.implementering@posten.no