Retur fra hentested
Få flere fornøyde kunder med en enkel og smidig returordning. Gi kundene friheten til å levere sin retur der det passer dem best.
- Enkelt: Kunden får et forhåndsutfylt returkort. Etiketten skrives ut via QR-kode, eller koden skrives for hånd på pakken.*
- Smidig retur: Kundene får en positiv handleopplevelse, også ved retur.
- Full sporing: Retursendingen kan spores hele veien, trygt for både deg og kunden.
Du gjør det enkelt for kunden ved at du legger ut for returfrakt. Kunden leverer sin retur på Post i Butikk, i pakkeboks eller sender direkte fra egen postkasse. Vær oppmerksom på at returpakker med håndskrevet kode ikke kan leveres på Post i butikk.
* Vår etikettfrie løsning er ferdig utrullet i oktober 2025. Den vil være tilgjengelig der hvor tjenesten kan tas i bruk.
Returen leveres til nettbutikkens nærmeste hentested. Vi anbefaler tjenesten "Retur fra privatperson til bedrift" for en mest mulig effektiv løsning.

Hva koster det?
Slik beregner du pris
Tjenesten har samme bruttopriser som Pakke til hentested (men ikke tillegg for innlevering via Post i butikk).
Prisene øker med 2,2 % fra 01.07.2025.
Last ned transportguiden fra 01.02.2025 (pdf)
Last ned transportguiden fra 01.07.2025 (pdf)
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 35 kg
Maks format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm.
Er pakken i rulleform eller over 120x60x60 cm må den sorteres manuelt. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.12.2024. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.07.2025.
-
1
Dette gjør du
Bestill returtjenesten via EDI eller Mybring.
Print ut returadressekortet og legg ved når du sender varene.
Alternativt kan du sende kortet til kunden når returbehov oppstår. -
2
Dette gjør kunden
Kunden pakker varene forsvarlig, fester returetiketten og leverer inn pakken på post i butikk eller postkontor. Kunden kan også bestille opphenting fra egen postkasse eller sende fra pakkeboks.
-
3
Under transport
Du kan få kvittering via SMS når kunden har levert inn returen. Retursendingen kan spores både av deg og din kunde.
-
4
Motta returen
Pakken kan leverespå hentested eller i henhold til din avtale med Bring. Her kan du lese mer om hvordan du vinner kunder på god retur.