Pakke til hentested

Med over 1700 hentesteder er vi aldri langt unna når dine kunder skal hente pakkene!

NB: Denne tjenesten erstatter Klimanøytral Servicepakke
  • Rask - 1-2 dagers levering til store deler av landet
  • Trygt - god kontroll med sporing underveis, og signatur ved levering
  • Fleksibelt - møt kundens behov med ulike tilleggstjenester
  • Klimanøytralt - vi frakter så miljøvennlig som mulig

En landsdekkende pakketjeneste for deg med nettbutikk og som har privatkunder som målgruppe. Det er en klimanøytral fraktmetode som velger tog fremfor bil der det er mulig, og vi kompenserer for restutslipp gjennom kjøp av CO2-kvoter.

Mottaker henter selv på angitt utleveringssted, men kan ved hjelp av ulike tilleggstjenester både få pakken levert hjem eller endre til et annet utleveringssted. Landpostbudene kan dessuten levere på døren, uten ekstra kostnad.

Kunde henter pakke på utleveringssted.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Legg inn fra- og til-postnummer i Excel kalkulatoren for å få riktig antall soner.
   (Min. 1 sone, maks 8 soner)
2) Anslå fraktberegningsvekt på pakken
3) Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du gjeldende pris i prislisten

Forklaring til soner:

For antall soner mellom avsender og avsenderterminal, og mellom mottakerterminal og mottaker; se lokalsoner til prisliste 1 (pdf). For antall soner mellom avsender og avsenderterminal, og mellom mottakerterminal og mottaker; se lokalsoner fra 01.12.2020 (pdf). 

Antall soner mellom avsenderterminal og mottakerterminal finner du i hovedsonetabell til prisliste 1 (pdf).

 

Prisliste fra 01.07.2020 (pdf) 
Prisliste fra 01.12.2020 (pdf) 
Prisliste for tilleggstjenester
Håndteringstillegg fra 01.07.2020 
Håndteringstillegg fra 01.12.2020
Pristillegg Svalbard fra 01.07.2020 
Pristillegg Svalbard fra 01.12.2020
Drivstofftillegg 
Bomavgift
Øvrige pristillegg

Last ned transportguiden fra 01.07.2020 (pdf) 
Last ned transportguiden fra 01.12.2020 (pdf) 

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks reell vekt: 35 kg

Maks. format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm

Avvik fra dette vil gi et tillegg i prisen fra 01.07.2020. Avvik fra dette vil gi et tillegg i prisen fra 01.12.2020.

Se vilkår

Slik går du frem

Pakking og emballering

Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt, og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.

Bestilling og opphenting

Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system.  Du kan levere pakken hos ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Det er også mulig å bestille opphenting i Mybring når du trenger det. 

Under transport

Til store deler av sentrale Norge, sender vi på 1 dag. For øvrige deler må 2-4 dager beregnes, avhengig av strekningen. Fremsendingstiden som gjelder for din pakke kan du enkelt beregne i Mybring. Sendingen kan spores underveis.

Utlevering og mottak

Mottaker får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på sitt lokale hentested. Med våre tilleggstjenester kan du utvide valgfriheten for dine kunder, f.eks. med mulighet å endre hentested eller velge hjemlevering når pakken har ankommet hentestedet. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefrist er 14 dager.

Tilleggstjenester

  • Kunden din kan selv velge hvilket postkontor, hvilken Post i Butikk eller pakkeautomat vedkommende ønsker å hente pakken sin på. Valget tas i det øyeblikket kunden kjøper varen på internett, og kan ikke endres etter at du har sendt pakken. Avsendere som ønsker å ta i bruk tjenesten, får tilsendt en URL-adresse med valgt profil. Teknisk dokument som beskriver valgmulighetene for profil, får du gjennom din kontaktperson i hos oss.

    Priser:

    • Pakke til hentested: kr 0
    • Ekspress neste dag: kr 33 fra 01.07.2020. Ekspress neste dag: kr 34 fra 01.12.2020
  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling

  • Dette garanterer at varen ikke blir levert ut uten at beløpet er betalt. Passer fint for deg som har avtalt at kunden skal betale for varen du sender ut. 

    Tjenesten koster med EDI-forhåndsmelding 59 kroner per kolli fra 01.07.2020. Tjenesten koster med EDI-forhåndsmelding 61 kroner per kolli fra 01.12.2020.

  • Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.

    Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering: 

    • Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.
    • Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.

    Prisen på tjenestene er 10 kroner per kolli for vanlig Utlevering mot ID og 15 kroner per kolli for personlig utlevering fra 01.07.2020 (uendret). Prisen på tjenestene er 11 kroner per kolli for vanlig Utlevering mot ID og 16 kroner per kolli for personlig utlevering fra 01.12.2020.

  • Sending stoppet eller returnert tilbakekaller sendingen før mottakeren din har fått den utlevert. 

    Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen og endre adressen.

    Prisen for tjenesten er 165 kroner per kolli fra 01.07.2020 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Prisen for tjenesten er 165 kroner per kolli fra 01.12.2020 (uendret) og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen.

    Frakt kommer i tillegg.

  • Oppkravsbeløpet på Pakke til hentested kan endres eller strykes.

    Fra sporingssiden i Mybring kan du endre eller stryke oppkravsbeløpet. 

    Prisen for tjenesten er 165 kroner per kolli fra 01.07.2020 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Prisen for tjenesten er 165 kroner per kolli fra 01.12.2020 (uendret) og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Frakt kommer i tillegg.

  • Varsling per brev kr. 15 per 01.07.2020. Varsling per brev kr. 16 per 01.12.2020
    Varsling per sms/e-post kr. 0