Pakke til hentested

Med ca. 3700 hentesteder er vi aldri langt unna når dine kunder skal hente pakkene sine!

  • Rask - leveringstid 1-2 dager til store deler av landet
  • Trygt - god kontroll med sporing underveis, og signatur ved levering
  • Fleksibelt - møt kundens behov med ulike tilleggstjenester
  • Ca. 1900 døgnåpne pakkebokser!

En landsdekkende pakketjeneste for deg med nettbutikk og som har privatkunder som målgruppe. Mottaker henter selv på ønsket utleveringssted (nærbutikk, pakkebokser, postkontor).

Pakkeboks lar kundene dine hente sine pakker litt nærmere der de bor eller ferdes, til alle døgnets tider. Les mer om pakkeboks som hentested her. Med hjelp av ulike tilleggstjenester kan man få pakken levert hjem eller endre til et annet utleveringssted. Landpostbudene kan dessuten levere på døren, uten ekstra kostnad.

Kunde henter pakke på utleveringssted.

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks reell vekt: 35 kg

Maks. format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm

Er pakken din over 120 x 60 x 60 cm må den sorteres manuelt og medfører derfor et tillegg i prisen fra 01.12.2023.

Se vilkår

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt, og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan levere pakken hos ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Det er også mulig å bestille opphenting i Mybring når du trenger det. 

  3. 3

    Under transport

    Til store deler av sentrale Norge, sender vi på 1 dag. For øvrige deler må 2-4 dager beregnes, avhengig av strekningen. Forventet leveringstid for din pakke kan du enkelt beregne i Mybring. Sendingen kan spores underveis.

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Mottaker får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på sitt lokale hentested. Med våre tilleggstjenester kan du utvide valgfriheten for dine kunder, f.eks. med mulighet å endre hentested eller velge hjemlevering når pakken har ankommet hentestedet. Om pakken ikke hentes, får mottaker inntil 2 påminnelser. Hentefristen på pakker som hentes på Post i Butikk og i Pakkeboks, er 7 dager. Mottaker kan kostnadsfritt via Posten-Appen eller via sms be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager. 

Tilleggstjenester

  • Med tjenesten Valgfritt hentested, også kalt Pickup Point API, gir du kundene dine større valgfrihet, da de selv kan velge det hentested som passer dem best å hente pakkene sine på. Når kundene kommer til kassen i nettbutikken er det fleksibilitet og valgfrihet rundt levering de ønsker. Dette avdekker våre kvartalsvise forbrukerundersøkelser gang på gang. Ved å vise en liste over hentesteder kunden kan velge mellom, basert på oppgitt postadresse, tilbyr du et leveringsalternativ som passer akkurat i det aktuelle kjøpsøyeblikket. Det er praktisk for kunden, og salgsutløsende for deg. Mer løsning- og api-dokumentasjon finner du her

    Priser:

    • Pakke til hentested og Pakke til bedrift: kr 0
    • Ekspress neste dag: kr 45 fra 01.12.2023

     

  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling

  • Dette garanterer at varen ikke blir levert ut uten at beløpet er betalt. Passer fint for deg som har avtalt at kunden skal betale for varen du sender ut. 

    Tjenesten koster med EDI-forhåndsmelding 81 kroner per kolli fra 01.12.2023.

  • Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.

    Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering: 

    • Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.

      Pris fra  01.12.2023: 16 kroner per kolli.
       
    • Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.

      Pris fra 01.12.2023: 21 kroner per kolli.
  • Sending stoppet eller returnert tilbakekaller sendingen før mottakeren din har fått den utlevert. 

    Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen og endre adressen.

    Prisen for tjenesten er 206 kroner per kolli fra 01.12.2023. Den må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen.

    Frakt kommer i tillegg.

  • Oppkravsbeløpet på Pakke til hentested kan endres eller strykes.

    Fra sporingssiden i Mybring kan du endre eller stryke oppkravsbeløpet. 

    Prisen for tjenesten er 206 kroner per kolli fra 01.12.2023 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Frakt kommer i tillegg.

  • Varsling per brev kr. 21 per 01.12.2023.
    Varsling per sms/e-post kr. 0