Pakke hjem i postkassen

Gi kundene dine en bedre kjøpsopplevelse; la de få varene sine levert rett hjem. To av tre pakker leveres fossilfritt, og i Oslo-området leverer vi 6 dager i uken.

  • Levering hjem til hele landet.
  • Kundene dine slipper å være hjemme for å motta varene.
  • Rask levering på 1-3 dager.

Kundene dine mottar varene sine raskt og trygt, direkte i postkassen, og har kontroll over leveringsprosessen gjennom sporing i Posten-appen. Gi dem økt fleksibilitet med servicetillegg som "Levering utenfor døren".

Gjør netthandelen enklere og mer bekymringsfri – tilby "Pakke hjem i postkassen" i dag.

Mann henter pakke fra postkassen.

Hva koster det?

Slik finner du prisen

Fraktprisen er basert på geografisk avstand fra deg til din mottaker (min. 1 sone og maks. 8 soner) og vekt på pakken. Sporing er inkludert i fraktprisen.

Pristillegg:
Pakker som er for store for postkassen hentes på postkontor eller post i butikk. Hentesendinger får et pristillegg per pakke som faktureres avsender. 

Prislister for Pakke hjem i postkassen og tilleggstjenester

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 5 kg

Minimumsmål:

  • Pakken kan ikke være mindre enn 9 x 14 cm
  • Rull: Lengde må være minimum 10 cm. Lengde + diameter + diameter ikke under 17 cm

Maks mål:

  • Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm
  • Rull: Lengde maks 45 cm. Lengde + diameter + diameter = maks 90 cm
     

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer i henhold til våre anbefalinger, og påfør pakken vår standardetikett for "Pakke hjem i postkassen". Se etikettleverandører. Sporing med RFID forutsetter at du printer etikettene på en godkjent RFID-printer.

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Du bestiller med EDI/TA-leverandør eller i Mybring. Vil du at vi skal hente pakkene, kan vi ordne en henteavtale. Du kan også levere inn pakkene på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Når pakkene ankommer brevterminalen, blir de skannet som innlevert.

    Tilby dine kunder enkel retur, sjekk ut våre returløsninger.

  3. 3

    Under transport

    Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Leveringstid er 1-3 virkedager*. Mottaker får melding om at pakken er på vei, og kan spore underveis.

    * Lengre leveringstid til Nord-Norge, se vilkår pkt.12.

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Pakken leveres i din kundes postkasse, og kunden varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar kunden også en SMS eller e-post fra oss, med melding om at pakken kan hentes på postkontor eller Post i Butikk. For pakker som ikke kan leveres i postkassen kan du tilby tilleggstjensten "Levering utenfor døren" som et godt leveringsalternativ.

Tilleggstjenester

Hvis det ikke er plass i postkassen kan sendingen mot et pristillegg leveres utenfor døren i stedet for at den sendes til hentested for utlevering. 

Mottaker vil få en SMS eller e-post når sendingen er levert utenfor døren. 

Pris fra 01.01.2025: kr 33.

Som avsender kan du gi mottaker det endelige valget av hvor sendingen skal leveres ut, dersom den ikke kan leveres i postkassen. Dette valget kan mottaker gjøre i et nytt brukergrensesnitt på web, eller i Posten-appen. Her kan mottaker også legge inn leveringsinstruksjoner som hjelper postbudet å finne riktig dør. 

Hva skal jeg som avsender gjøre? 

  • Dersom du har forhåndsmeldt «Levering utenfor døren/Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg: 
    • Hvis du ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Levering utenfor døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, og isteden få pakken levert på nærmeste hentested så forhåndsmelder du fortsatt kun VAS 1081.
    • Hvis du ikke ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Levering utenfor døren», så forhåndsmelder du både VAS 1081 og VAS 1280 «Reservasjon mot endring». 
  • Dersom du ikke har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg: 

    • Hvis du ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Levering utenfor døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så gjør du ingen endringer i forhåndsmeldingen. 

    • Hvis du ikke ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Levering utenfor døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så forhåndsmelder du VAS 1280 «Reservasjon mot endring». 

Se vilkår fra 01.02.2025