Pakke i postkassen
Send pakker opptil 5 kg rett til postkassen, og la dine kunder få varene rett hjem. Perfekt for deg som driver netthandel.
- Komfortabelt - dine kunder får varene hjem i postkassen
- Billig - smart løsning for deg som sender mange småpakker
- Trygt - mulighet for ekstra sporing med RFID-etikett
Pakke i postkassen er en enkel og rimelig løsning når du skal sende små pakker i et format som passer i postkassen. Du får sporing og varsling når strekkoden skannes, og med RFID kan du også tilby dine kunder ekstra sporing og varsling.
Fra 20. september vil Pakke i postkassen leveres 5 dager i uken til 65 prosent av mottakerne i Norge. Endringen innebærer at flere mottakere enn i dag i følgende byområder får levering 5 dager i uken: Oslo, Moss, Fredrikstad, Sarpsborg, Drammen, Tønsberg, Horten, Sandefjord, Larvik, Skien, Porsgrunn, Kristiansand, Stavanger, Haugesund, Bergen, Ålesund, Molde, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Trondheim.
Levering 5 dager i uken implementeres dessuten på følgende nye steder: Nesodden, Askim, Spydeberg, Mysen, Halden, Hønefoss, Røyken, Kongsberg, Arendal, Grimstad, Mo i Rana, Bodø, Narvik og Tromsø.

Hva koster det?
Slik finner du prisen
Fraktprisen er basert på geografisk avstand fra deg til din mottaker (min. 1 sone og maks. 8 soner) og vekt på pakken. Sporing er inkludert i fraktprisen.
Pristillegg:
Pakker som er for store for postkassen hentes på postkontor eller post i butikk. Hentesendinger får et pristillegg per pakke som faktureres avsender.
Prislister for Pakke i postkassen og tilleggstjenester
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 5 kg
Minimumsmål:
- Pakken kan ikke være mindre enn 9 x 14 cm
- Rull: Lengde må være minimum 10 cm. Lengde + diameter + diameter ikke under 17 cm
Maks mål:
- Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm
- Rull: Lengde maks 45 cm. Lengde + diameter + diameter = maks 90 cm
-
1
Pakking og emballering
Emballer i henhold til våre anbefalinger, og påfør pakken vår standardetikett for Pakke i postkassen. Se etikettleverandører. Sporing med RFID forutsetter at du printer etikettene på en godkjent RFID-printer.
-
2
Bestilling og opphenting
Du bestiller med EDI/TA-leverandør eller i Mybring. Vil du at vi skal hente pakkene, kan vi ordne en henteavtale. Du kan også levere inn pakkene på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Når pakkene ankommer brevterminalen, blir de skannet som innlevert.
Tilby dine kunder enkel retur, sjekk ut våre returløsninger for pakker under 5 kg.
-
3
Under transport
Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Leveringstid er 2-3 virkedager*. Mottaker får melding om at pakken er på vei, og kan spore underveis.
* Fra 1.1.2022 blir det 1-2 dager lenger leveringstid til Nord-Norge, se vilkår pkt.12.
-
4
Utlevering og mottak
Pakken leveres i din kundes postkasse, og kunden varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar kunden også en SMS eller e-post fra oss, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk.
Slik går du frem
Tilleggstjenester
-
Hvis det ikke er plass i postkassen kan avsender mot et pristillegg velge at sendingen leveres i en Pose på døren i stedet for at den sendes til hentested for utlevering.
Mottaker vil få en SMS/e-post når sendingen er levert som Pose på døren.
Pris fra 01.01.2023: kr. 27,-