Pakke levert hjem

Tilby rask og presis, landsdekkende hjemlevering, akkurat slik kundene vil ha det.

  • Fleksibel - mottaker kan endre leveringsdag underveis, og be om at pakken settes igjen
  • Forutsigbar - sanntidssporing og SMS-varsling
  • Presis - 1 times leveringsvindu ved utlevering kveldstid
  • Hurtig - Neste dag-levering til alle de største byene

Pakke levert hjem gir deg hjemlevering til alle husstander i hele landet, og tjenesten håndterer pakker helt opp til 35 kg. Neste dag-levering i store deler av Norge.

Vi leverer pakken hjem på kveldstid i byer og tettsteder, og på dagtid til øvrige steder (se punkt 4 lenger ned). Vi har lørdagslevering i Oslo, men dette tilbudet avvikles fra og med april 2024.

Hjemlevering med avstand

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 35 kg

Maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm.

Er pakken din over 120 x 60 x 60 cm må den sorteres manuelt og medfører derfor et tillegg i prisen fra 01.12.2023. 

Se vilkår

 

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt, og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.  

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system.  Du kan levere pakken hos ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Det er også mulig å bestille opphenting i Mybring når du trenger det.

  3. 3

    Under transport

    Til store deler av landet sender vi på 1 dag. For resten av Norge må 2-3 dager beregnes, avhengig av strekning. Transporttider fra 01.04.2022 (pdf). Fremsendingstiden som gjelder for din pakke kan du enkelt beregne i Mybring. Din kunde får sms eller epost om at pakken er på vei, og med forventet leveringsdag. Mottaker får mulighet til å endre utleveringsdato, eller å gi Posten fullmakt til å sette igjen pakke på mottakers risiko hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet.

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Vi leverer hjem på kveldstid 17-21* i byer og tettsteder, og mellom 08-17 til øvrige steder, se dekningsområde (Excel). Din kunde får beskjed om forventet utleveringsdag i god tid, med sporingslenke på SMS eller e-post. Via sporingslenken kan mottaker endre utleveringsdag eller be om at pakken settes igjen*.

    For levering på kveldstid vil mottaker få informasjon om estimert leveringstidspunkt innenfor et én-timesintervall. Pakken kan følges i sanntid, og man kan gjøre valg underveis.

    Dersom pakken ikke kan leveres, blir den sendt til mottakers lokale Post i Butikk. Det er mulighet for å bestille flere leveringsforsøk, se under tilleggstjenester.

    *For detaljer rundt utlevering og varsling, se vilkår.

Tilleggstjenester

  • Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.

    Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering: 

    • Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.

      Pris fra  01.12.2023: 16 kroner per kolli.
       
    • Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.

      Pris fra 01.12.2023: 21 kroner per kolli.
  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling

  • Det gjøres ett leveringsforsøk på mottakers adresse. Hvis pakken ikke kan leveres eller settes igjen, blir pakken levert nærmeste Post i butikk/postkontor.


    Det er mulig å bestille et ekstra utleveringsforsøk. Dette bestilles samtidig med EDI melding.

    Pris:

    • 60 kr per kolli fra 01.12.2023.
  • Forenklet utlevering er en tjeneste der sender ber Bring sette igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveransen. Tjenesten må bestilles via EDI-melding. Tjenesten er gratis. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren registrerer at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen. Mottaker får varsel om at pakken er satt igjen.

    Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger ift. ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer.

    I nettbutikker vil forenklet utlevering kunne tilbys, slik at kjøper selv tar stilling til om dette er en ønsket leveringsmåte.

    Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer eller blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer.