Retur pakke fra privatperson til bedrift

Gjør retur enkelt for både kundene dine og deg. Kunden leverer sin retur på sitt foretrukne sted og måte, og returen leveres på bedriftens dør. 

  • Effektiv retur: Leveres direkte til nettbutikkens adresse.
  • Enkel håndtering: Kunder skriver ut etikett med QR-kode eller skriver returkode på pakken.*
  • Spar tid: Raskere oppgjør for kunder, raskere videresalg for deg.

Med Retur til bedrift får nettbutikken din en tilpasset og fleksibel returløsning. Kundene dine kan levere returpakken der det passer best: enten på Post i butikk, i pakkeboks, eller fra egen postkasse. (Merk: returpakker med håndskrevet kode kan ikke leveres på Post i butikk.)

* Vår etikettfrie løsning er ferdig utrullet i oktober 2025. Den vil være tilgjengelig der hvor tjenesten kan tas i bruk.

Alle returer leveres direkte til nettbutikkens leveringsadresse. Både du og kunden kan spore returpakken hele veien. Kunden blir varslet når du har mottatt returen, noe som gir trygghet og forutsigbarhet. For deg betyr det færre kundehenvendelser og en enklere hverdag. Les mer om hvordan du kan vinne kunder på gode returordninger.

Kvinne returnerer pakke i post i butikk

Hva koster det?

Prisliste for Retur til bedrift

Tjenesten har samme bruttopriser som Pakke til hentested (men ikke tillegg for innlevering via Post i butikk).

Prisene øker med 2,2 % fra 01.07.2025.

Hva må du vite?

Grenser for vekt og mål

Maks vekt: 35 kg

Maks format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm. 

Er pakken i rulleform eller over 120x60x60 cm må den sorteres manuelt. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.12.2024. Det vil da bli et tillegg i prisen fra 01.07.2025.

    Slik går du frem

  1. 1

    Dette gjør du

    Bestill returtjenesten «Retur til bedrift» via EDI eller Mybring. Legg ved returetiketten i pakken til kunden, eller send returetikett til kunden når returbehov oppstår. Dersom du vil la kunden bestille og printe returetikett selv, kan du ta i bruk «Mottakerbestilt retur i Mybring».

  2. 2

    Dette gjør kunden

    Kunden pakker varene forsvarlig, fester returetiketten og leverer pakken på postkontor eller post i butikk. Kunden kan også bestille opphenting fra egen postkasse eller sende fra pakkeboks. 

  3. 3

    Under transport

    Du som mottaker får varsel om at retur er innlevert og på vei. Når pakken ankommer postterminal blir den automatisk registrert, målet og veiet. Du har full oversikt over alle sporingshendelser underveis.

  4. 4

    Motta returen

    Returpakker leveres hos deg mellom kl. 08:00 og 16:00. Kunden din får varsel når returen er mottatt av din nettbutikk.