Mottakerbestilt retur i Mybring
Med vår løsning for mottakerbestilt retur (bring.no/retur for bedrifter, posten.no/retur for private) kan du styre din returlogistikk effektivt og med stor fleksibilitet. Mottaker bestiller enkelt retursendingen selv, og du som avsender betaler. Mottaker trenger ingen Mybring-tilgang, kun en returkode. Alle våre norske og nordiske pakkereturtjenester støttes i løsningen.

Steg 1: Oppsett av returavtale for mottakerbestilt retur
Det er enkelt å ta i bruk vår løsning for mottakerbestilt retur. Det eneste du må gjøre er å kontakte din kontaktperson i Bring og be om at det settes opp en returavtale som er aktivert for mottakerbestilt retur. Følgende informasjon må spesifiseres i returavtalen:
- Hvilken returtjeneste du ønsker å bruke
- Returadressen som alle returene skal sendes til
- Om du ønsker at returadressen skal være låst eller redigerbar
- Returkoden du ønsker å knytte opp mot returavtalen
Du kan tilby flere av våre returtjenester i løsningen for mottakerbestilt retur. Hvis dette er ønskelig, oppretter vi en returavtale per returtjeneste per kundenummer.
Steg 2: Oppsett av link til mottakere
Hvordan du ønsker å distribuere ut returkoden er opp til deg. Du kan for eksempel legge den ut under retursidene i din nettbutikk, eller du kan printe den sammen med returinstruksen på følgeseddelen i utgående sending.
Mottaker trenger å vite følgende for å bestille sin retur:
- Link til nettstedet (bring.no/retur for bedrifter, posten.no/retur for private)
- Returkoden
For å gjøre det så enkelt som mulig for dine mottakere, anbefaler vi at du lager en direktelink som også inneholder returkoden. Da kan mottaker raskt klikke på/skrive inn linken, og søk på returavtale vil skje automatisk ved landing på siden. En slik 2 in 1 link lages ved å legge til returkoden etter "=" i følgende streng:
- Bedriftsmottakere: https://www.bring.no/retur/?q=
- Privatmottakere: https://www.posten.no/retur/?q=
Eksempel: returkode 12345678999 -> link https://www.posten.no/retur/?q=12345678999
Steg 3: Mottaker genererer retursending selv
Mottaker bestiller enkelt sin retur ved å:
- Klikke på/skrive inn linken med returkoden.
- Fylle ut navn, adresse og antall kolli som skal returneres.
- Klikke "Lag returetikett". Returetiketten kommer opp og er klar til å skrives ut.
NYHET: Hvis returen er en norsk pakkereturtjeneste, vil mottaker også motta en QR-kode på bekreftelsessiden. QR-koden kan brukes til å skrive ut returetiketten på 240 utvalgte hentesteder i Norge. Mottaker slipper å skrive ut returetiketten hjemme, og får en bekvem returopplevelse. Gå hit for å se oversikten over innleveringssteder
Avsenderbestilt retur i Mybring
Med våre løsninger for avsenderbestilt retur kan du selv velge hvordan du ønsker å opprette en retursending. Ved å legge ved returetikett sammen med utgående sending, kan mottaker enkelt bruke denne ved behov - uten å være avhengig av en printer eller måtte kontakte deg som avsender. Du kan alternativt bestille retursendingen separat og sende etiketten til avsenderen av returen.
Slik bruker du bestillingshistorikken i Mybring
Med Mybrings bestillingshistorikk holder du enkelt oversikt over alle bestillinger på din bedrifts kundenummer – både dine og dine kollegaers bestillinger. I bestillingshistorikken kan du raskt søke opp spesifikke sendinger og se detaljer knyttet til disse, skrive ut etiketter, se siste sporingsstatus og gå til kvitteringssiden.
Slik velger du riktig tjeneste ved bestilling i Mybring
Vi tilbyr en rekke tjenester for deg som ønsker å sende noe. Er du ny i Mybring og usikker på hvordan du skal velge riktig tjeneste, kan denne guiden være nyttig for deg.