Avsenderbestilt retur i Mybring
Med våre løsninger for avsenderbestilt retur kan du selv velge hvordan du ønsker å opprette en retursending. Ved å legge ved returetikett sammen med utgående sending, kan mottaker enkelt bruke denne ved behov - uten å være avhengig av en printer eller måtte kontakte deg som avsender. Du kan alternativt bestille retursendingen separat og sende etiketten til avsenderen av returen.

Bestill utgående sending med returetikett vedlagt
- Klikk "Bestilling" og velg "Sende til én".
- Angi hvor du sender fra og til. Klikk "Finn tjenester" og velg pakketjenesten du ønsker å bestille.
- Legg inn pakkens vekt og dimensjoner hvis du ønsker å se prisen på sendingen.
- Angi innleveringsmåte. Dette gjøres kun hvis du sender pakker i Norge.
- Under "Tillegg" kan du skreddersy sendingen og legge til tilleggstjenestene du ønsker. Velg "Fri retur av pakken" og angi ønsket returtjeneste.
- Velg fakturamottaker og klikk "Oppdater". Din avtalepris vises i sammendraget til høyre. Gå videre ved å klikke "Neste".
- Fyll inn detaljer om avsender og mottaker. Hvis du ofte bruker samme avsender, lagre som "Personlig kontakt" eller "Delt kontakt" og velg "Bruk som standard avsender". Da sparer du tid ved at avsenderdetaljene er fylt ut neste gang du bestiller
- Klikk "Bestill". På bekreftelsessiden får du to etiketter - én for utgående og én for retur (merket med R). Skriv ut og fest på etiketten for utgående sending, og legg ved returetiketten.
Løsningen støttes ved bestilling av norske pakketjenester. Du faktureres kun for benyttede etiketter.
Bestill retursending separat
- Klikk "Bestilling" og velg "Retur fra én". Hvis du ønsker å bestille flere retursendinger samtidig, velg "Retur fra flere" (se egen artikkel i listen nedenfor).
- Angi hvor det returneres fra og til. Klikk "Finn tjenester" og velg pakkereturtjenesten du ønsker å bestille.
- Angi antall kolli og velg fakturamottaker. Gå videre ved å klikke "Neste".
- Fyll inn detaljer om avsender og mottaker.
- Klikk "Bestill". Husk å sende etikettene til avsenderne av pakkene.
Løsningen støttes for norske og nordiske pakketjenester (inkludert bulktjenester). Du faktureres kun for benyttede etiketter.
Ved bestilling av nordiske pakkereturtjenester for visse landskombinasjoner kreves et eget returoppsett i Mybring. Dette settes opp av kundeservice eller din kontaktperson i Bring. Når en fast returadresse er satt opp i Mybring vil denne være forhåndsutfylt ved bestilling. Du velger selv om returadressen skal være redigerbar eller låst.
Slik bestiller du flere pakker samtidig i Mybring
Med vårt nye bestillingskonsept kan du effektivt bestille opp til 100 sendinger på én gang. Løsningen er utviklet for å betjene deg som har større pakkevolumer, med fokus på rask bestilling fremfor prisberegning og skreddersøm. Du velger selv hvordan du ønsker å legge inn mottakerne. Alle våre norske og nordiske pakketjenester (inkludert bulktjenester), både utgående og retur, støttes i løsningen.
Mottakerbestilt retur i Mybring
Med vår løsning for mottakerbestilt retur (bring.no/retur for bedrifter, posten.no/retur for private) kan du styre din returlogistikk effektivt og med stor fleksibilitet. Mottaker bestiller enkelt retursendingen selv, og du som avsender betaler. Mottaker trenger ingen Mybring-tilgang, kun en returkode. Alle våre norske og nordiske pakkereturtjenester støttes i løsningen.
Slik sparer du tid med en standard adresse i Mybring
Hvis du ofte bruker samme avsender er det lurt å sette en standard adresse i adresseboken i Mybring. Ved å bruke en standard adresse sparer du tid hver gang du bestiller en sending ved at avsenderdetaljene allerede er fylt ut.