Slik velger du riktig tjeneste ved bestilling i Mybring

Vi tilbyr en rekke tjenester for deg som ønsker å sende noe. Er du ny i Mybring og usikker på hvordan du skal velge riktig tjeneste, kan denne guiden være nyttig for deg.

Steg 1: Tilgjengelige tjenester 

For å bestille i Mybring, velg "Bestilling" på forsiden og angi hvor du sender fra og til. Når du klikker "Finn tjenester", gjør vi et søk og viser deg tilgjengelige tjenester basert på: 

  1. Dekningsområde: hvilke tjenester som er mulig å bestille for den angitte strekningen. Noen tjenester har begrenset tilgjengelighet, og vil kanskje ikke være mulige å velge mellom postnummerene du har angitt.  
  2. Dine kundenummer: hvilke kundenummer du har tilknyttet din bruker. Noen tjenester krever en egen avtale, og dersom du ikke har dette vil du ikke kunne bestille en slik tjeneste.   

Steg 2: Valg av tjeneste 

Når tilgjengelige tjenester er listet opp kan du bruke følgende informasjonselementer for å finne riktig tjeneste: 

  • Kategori: "Levert til bedrift" og "Levert til privat" er våre tjenester rettet mot henholdsvis bedriftsmottakere og privatmottakere. "Ekspress" er våre raskeste tjenester, og "Kundetilpassede løsninger" er tjenester som brukes av en liten kundegruppe med spesielle transportbehov.  
  • Navn: Beskrivende tjenestenavn indikerer hva de ulike tjenestene innebærer. 
  • Ledetid: Hvis du har behov for at sendingen kommer ekstra raskt frem bør du velge en tjeneste med kortere ledetid. 
  • Utleveringssted: De ulike tjenestene leveres enten på mottakers dør, ved tomtegrense, i postkassen eller på hentested.  
  • Maks vekt: Sender du stort må du påse at vekten ikke overstiger maks tillatt vekt for tjenesten. Sender du smått er der riktigere for deg å velge en tjeneste med lavere maks vekt 
  • Ikon: Hver tjeneste presenteres med et ikon for å gjøre det enklere for deg å raskt forstå hva som er tjenestens viktige egenskap.  

Når du har funnet tjenesten du ønsker å bestille, klikk på tjenesten for å gå videre. 

2020.09.25