Retur pakke fra bedrift
Få flere fornøyde kunder - tilby enkel retur.
- Enkel returprosess for dine kunder
- Kunden får ferdig utfylt returetikett
- Retursendingen er sporbar
For å få fornøyde kunder er det viktig med en god returordning. Her gjør du det enkelt for kunden ved at du legger ut for frakten.

Hva koster det?
Slik beregner du pris
Tjenesten koster det samme som ved bestilling av pakker per kolli (med noen unntak).
Prisene øker med 5,9 % fra 01.07.2023.
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 35 kg
Maks format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm.
Avviker pakken fra oven nevnte vekt og mål, vil det påløpe et tillegg i prisen fra 01.07.2023.
-
1
Dette gjør du
Bestill returtjenesten via EDI eller Mybring.
Print ut returadressekortet og legg ved når du sender varene.
Alternativt kan du sende kortet til kunden når returbehov oppstår. -
2
Dette gjør kunden
Kunden pakker varene forsvarlig, limer på det ferdig utfylte returadressekortet og leverer pakken på postkontor/Post i Butikk.
-
3
Under transport
Retursendingen har samme fremføringstid som tjenesten Pakke til Bedrift, og sendingen kan spores både av deg og avsender (kunden).
-
4
Mottak av retur
Pakken leveres på dør hos deg innen kl. 16:00, alternativt kan den også leveres til hentested. Vi leverer pakkereturer over hele Norge, der det er fremkommelig med bil.
Slik går du frem
Tilleggstjenester
-
Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:
- Pakke til bedrift
- Pakke levert hjem
- Pakke til hentested
For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.
Bestilling
Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:
-
Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer)
-
Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr)
-
Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)
-
e-post/mailadresse
-
Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes
Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.
Avbestilling og endring
Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.
Premie/pris
Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.
Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.Vilkår og betingelser
For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"
Kontakt ved skade
I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.
Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.
* Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling