Postens døgnåpne pakkebokser har vært en stor suksess. Kundene som har testet den nye tjenesten i Oslo og omegn i perioden januar til juni i 2020 har gitt veldig gode tilbakemeldinger. Nå utvides tjenesten.
I løpet av 2021 skal det settes ut 3000 pakkebokser fordelt på tusen steder over hele landet, både i byer og tettsteder. Pakkeboksen er enkel å bruke. Den er selvbetjent, kan stå utendørs, og mottaker åpner enkelt riktig luke med telefonen sin via Bluetooth.
Hvordan kan du tilby Pakkeboks til dine kunder?
For å kunne ta i bruk Pakkeboks som et leveringsalternativ til dine kunder, forutsetter det at din nettbutikk benytter seg av Pickup Point API fra Bring. API:et tillater deg å tilby dine kunder frihet til å velge hentested der dette er aktuelt (Servicepakke/PickUp Parcel). Muligheten til å selv velge hentested kan være salgsutløsende for din nettbutikk. Det koster ingenting ekstra å ta i bruk API:et.
Merk at dersom du allerede har Pickup Point API, men har filtrert ut spesifikke typer hentesteder i din check-out, må du aktivt tillate at Pakkeboks som type hentested skal vises.
Slik integrerer du enkelt Pickup Point API
-
Les dokumentasjonen på vår developer site. Her finner en teknisk ressurs i din bedrift all informasjon som trengs for å selv gjennomføre integreringen med vårt Pickup Point API.
-
Her finner du også forslag til ulike måter å implementere API:et på.