Før 07:00 til bedrift

Har du behov for tilpasset innhenting eller ekstra tidlig utlevering? Vi leverer gods til dine faste kunder før arbeidstidens oppstart, eller til annen avtalt tid.

NB: Denne tjenesten erstatter Før 7
  • Skreddersydd løsning for dine behov av innhenting og leveringsfrekvenser
  • Levering før 07:00 neste virkedag
  • Supplement til lokale/regionale lagre
  • GPS-sporing som viser hvor vi har levert

Dette er en avtalebasert og skreddersydd stykkgodsløsning fra bedrift til bedrift. Forutsetter jevnlig levering til forhåndsdefinerte mottakere og leveringssted før kl 07:00 neste virkedag. Vi skreddersyr svært detaljert sammen med deg som kunde hva gjelder innhentingspunkter, fremsendingstider og utleveringsfrister m.m. Resultatet blir en effektiv logistikk for både deg og dine mottakere, og kan spare både tid og kostnader. Tjenesten kan også supplere lokale og/eller regionale lagre, og redusere lagerbehovet for dine kunder, da de kan betjenes fra et sentralt lager over natten.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

Før 07:00 til bedrift er en avtalebasert tjeneste, og du finner prisen for sendinger i din kundeavtale. 

Last ned transportguiden (pdf)

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt 2500 kg
Maks/kolli: 400 kg

Min format: 23  13 x 1 cm
Maks format: 2,4 m eller to sider over 2 m (utover dette påløper tillegg for spesialgods). 
Kolli under 35 kg kan måle inntil 6 m

Leveringstid: i hht avtale
Innhenting: etter avtale
Utlevering: etter avtale

Se vilkår


Slik går du frem

Pakke og emballere

Godset må klargjøres for innhenting i henhold til avtalen og hentes på ett bestemt sted, f.eks et varemottak eller sentrallager.

Bestill og send

Det må foreligge en signert avtale for tjenesten, deretter kan du bestille via EDI eller API. Innhentingsstider o.l er styrt utifra den spesifikke avtalen.

Under transport

Fremføringstider avtales i hvert enkelt tilfelle. Mottaker kan spore sendingen på bring.no. For kunder med Mybring-tilgang finnes mulighet for GPS-sporing, der koordinater oppgis og link til kartverk som viser hvor varene er levert.

Hente og ta imot

Mottaker får varene levert neste virkedag, før 07:00 i henhold til avtale. Det settes opp en leveringsinstruks i avtalen for å sikre tilgang til leveringssted selv om mottaker ikke er tilstede. Utlevering uten signatur og bruk av sluse eller innlåsing er en forutsetning for sikker leveranse. Det forutsettes tilgang til losseutstyr på leveringsstedet.

Tilleggstjenester

  • Frakten skal normalt forhåndsbetales. Dersom mottaker har en godkjent kundeavtale med Bring kan frakten betales etterskuddsvis av mottaker. Dette mot et systemtillegg pr sending.

    Sendinger som må adviseres, levering til ubetjent adresse mellom 08.00 – 16.00, sendinger med utleveringsforbehold, til byggeplasser, privatadresser, skip og leveringsadresse med begrensning i leveringstid, skal alltid betales av avsender.

  • Ønskes en ytterligere fullverdiforsikring av godset utover NSAB, anbefales det å tegne en transportforsikring. Ta kontakt med din lokalavdeling.

  • Utveksling av paller utføres ut fra en gyldig og utfylt pallekvittering. Tjenesten krever skriftlig avtale.