Løsningene
Her kan du lese hvilke integrasjonsløsninger vi tilbyr, og hvordan dine leveringsalternativer og priser blir synlige på din nettside.
Vi har ulike integrasjonsløsninger tilpasset forskjellige behov: innholdstjenester - som du typisk bruker inn mot din nettbutikk for å støtte valg om frakt - og booking-løsninger for hvordan du bestiller frakt hos oss.
Du kan benytte deg av booking-EDI gjennom en leverandør, som du vil finne nedenfor. Vi har også et booking-API som er en tjeneste der du mottar den ferdige etiketten i PDF, klar til å skrives ut. Dette kan du også lese mer om nedenfor. Eller du kan bruke Mybring sin kostnadsfrie løsning.
Med innholdstjenester kan du motta data fra oss for å tilby kundene dine mer utfyllende informasjon og flere valg. Eksempel på dette kan være Fraktguiden, som du kan lese mer om nedenfor. Den gir systemet beskjed om tjenesten (fraktmetoden) du ønsker å bruke er gyldig, pris på frakten og eventuelt fremsendingstid eller forventet dato for levering. Noen av disse innholdstjenestene kan du motta både gjennom API og EDI.
Våre API-løsninger:
Fraktguiden - kundene velger selv hvordan de mottar pakkene
Med Fraktguiden, også kalt Shipping guide API, kan kundene dine enkelt se tilgjengelige leveringsalternativer og velge det som passer dem best ut ifra fremsendingstid, leveringsadresse og pris. Er en av dine kunder allerede på god vei til å bestille en av dine produkter, vil det gi en bedre kundereise når hun blir møtt med flere leveringsalternativer. Sjansen for at hun gjennomfører kjøpet blir også større. Oppgrader til nyeste versjon av Fraktguiden.
Valgfritt hentested - kundene velger selv hvor de skal hente pakkene
Med Valgfritt hentested, også kalt Pickup Point API, kan kundene dine velge hvilket hentested som passer dem best å hente pakkene på. Når en av dine kunder er i kjøpsøyeblikket, anbefaler vi at du møter henne på kundereisen ved å oppgi en liste over hentesteder som hun kan velge mellom, basert på hennes postadresse. Dette er praktisk for dine kunder, og salgsutløsende for deg.
Booking - smidigere bestilling og enklere håndtering av etiketter
Med Shipment API eller Booking API kan du bestille frakt direkte fra ditt ordresystem, og skrive ut fraktetiketter som PDF, dersom du er registrert i Mybring. Dette betyr at så fort din kunde bestiller en vare fra deg, registreres dette direkte hos oss. Veien fra det øyeblikket din kunde bestiller en vare fra ditt nettsted og til status på forsendelsen, skjer på en smidigere og mer effektiv måte enn om du hadde gjort det manuelt i Mybring. Du sparer tid, som du kan bruke på andre ting.
Sporing - kundene får spore sine varer direkte i på din nettside
Alle har sine forventninger etter et kjøp over nett. Muligheten til å spore er med på bygge opp spenningen rundt hvor forsendelsen befinner seg underveis. Implementerer du en egen sporingsmulighet på din nettside eller i din nettbutikk, vil dette bidra til økt trafikk inn på siden. Sporingslinken kan du da legge inn i bekreftelsesmailen som kunden din mottar etter bestilling.
Med hjelp fra en EDI-leverandør, kan du også å returmeldinger for EDI, sporingsstatus og kvittering til kunde og leverandør. Dette kan du lese mer om på "Til utviklere".
Slik går du frem
Om disse løsningene er noe for deg, er ikke veien lang for å få dem implementert på din nettside eller i din nettbutikk.
De fleste av våre kunder velger å inngå en avtale med en tredjepartsleverandør, hvor de fleste støtter booking-EDI, Pickup Point API og Shipping guide for validering av fraktalternativer og priser. Se liste over leverandører her.
EDI-leverandør |
Epost |
Land |
Axia | firmapost@axia.no | Norge |
Azolver Norge AS | kundesenter.no@azolver.com | Norge |
Centiro Solutions | sales@centiro.com | Norge og Sverige |
Logistra | post@logistra.no | Norge |
ProTeria | salg@proteria.no | Norge |
Logtrade | info@logtrade.se | Sverige |
Locus Solutions AS | admin@locus.no | Norge |
nShift (Consignor | Unifaun) | Norge, Sverige og Danmark | |
KSD EDICOM | info@descartes.com | Norge, Sverige og Danmark |
Protans | info@intercomp-tt.se | Sverige |
Shipmondo | contact@shipmondo.com | Norge, Sverige, Danmark og Finland |
Webshipper | sales@webshipper.com | Danmark |
Ditt valg må tas ut ifra dine systemer og behov, hvilken kompetanse dere har i bedriften og eventuelt hvilke samarbeidspartnere dere har.
Driver du nettbutikk, er spesielt våre API-er tilpasset dette. Hemmeligheten bak suksessfulle nettbutikker ligger blant annet i brukervennlige checkout-prosesser. Dette kan du få i en kombinasjon av våre API-er, som vil gjøre kjøpsopplevelsen bedre og øke konverteringen i nettbutikken din. Har du en standard nettbutikkløsning, som for eksempel Magento, finnes det ferdige moduler som kan tas i bruk. Sjekk oversikt over standardmoduler her:
Leverandør |
Løsning |
Land |
Shipping guide |
Pickup Point |
Booking |
Norge |
Ja |
Ja |
Ja |
||
Norge |
Ja |
Ja |
Ja |
||
Magento |
Danmark, Norge og Sverige |
Ja |
Ja |
Ja |
|
Egen løsning |
Danmark, Norge og Sverige |
Ja |
Ja |
Ja |
|
Se integrasjonsside |
Danmark, Norge, Sverige og Finland |
Ja |
Ja |
Ja |
|
Magento WooCommerce Prestashop |
Danmark |
Ja |
Ja |
Ja |
|
WooCommerce |
Danmark, Norge og Sverige |
Ja |
Ja |
Ja |
Til utviklere
Har du en egen utvikler, eller kanskje du leier en?
Med mindre du sitter på kompetansen selv, kan det være lurt å overlate jobben med å implementere til en utvikler, dersom du ønsker å benytte seg av våre API-er. Du kan du henvise utvikleren til vår mer tekniske side, som inneholder alt av informasjon som utvikleren trenger for å få fullført jobben.