Foto: Get Inspired

– Vi handler på nett som aldri før, men vi er like fullt sosiale dyr. Det er viktig å være personlig selv om handlingen skjer gjennom en skjerm, fastslår Sindre Landevåg.

Han driver sammen med søsteren Silje nettbutikken Get Inspired, som tilbyr treningsklær til kvinner. De har siden etableringen i 2009 hatt en formidabel vekst i et marked preget av stor konkurranse: Fra en omsetning på rundt en million i 2010 til like over 47 millioner kroner i 2014 – med et mål om 67 millioner i 2015. Get Inspired kom også på andreplass i kåringen av «Folkets Nettfavoritt 2015», der rekordmange 72 000 personer stemte på sin favorittnettbutikk.

Viser ansiktene

For Get Inspired handler det om å gi kundene det lille ekstra. Gjennom Facebook, Instagram og Snapchat får kundene produktomtaler, nyheter, artikler om trening, kundeservice og et innblikk i «Get Inspired»-hverdagen.

– Vi har stor suksess med å vise ansiktene våre – kundene føler at de kjenner oss. Målet er å være så personlige som overhodet mulig. Av den grunn legger vi også med sjokolade i pakkene, for eksempel. Vi skal være best på kundeservice, tilby fri frakt og ha rask og best levering, sier Landevåg.

Rask levering

Den siste biten står Bring for.

– Bring har gode leveringsalternativer, noe som gjør at vi som liten nettbutikk kan konkurrere med de mer etablerte nettbutikkene. Samarbeidet har vært problemfritt fra dag én. De er til å stole på, lynraske og har mange tilbud, sier han.

Selv om porto er en stor utgift for nettbutikken, gir fri frakt stor markedsføringsverdi.

– Samtidig er det viktig at Bring hele tiden er konkurransedyktige på pris. Utviklingen skjer raskt i denne bransjen, understreker Landevåg.

Synlige i søk

Nettbutikken legger også mye vekt på søkestrategier.

– Å gjøre det beste ut av søkemotorene er kanskje det viktigste når du driver netthandel. Vi arbeider mye med å være synlige i Google og bruker Google Adwords. Skulle vi valgt én markedsføringsstrategi, ville det vært denne.

Get Inspireds fem suksessfaktorer:

  • Personligheten gjenspeiles hele veien, fra markedsføringen til innholdet i pakkene.
  • Vi har holdt på vår nisje: kvinner med trening som interesse. På bakgrunn av dette har vi funnet en innbydende, inspirerende og effektiv måte å kommunisere på.
  • Vi gir «det lille ekstra», for eksempel gjennom overraskelser i pakkene og god kundeservice – inkludert fri frakt og rask levering.
  • Produktsortimentet er bra, med de beste leverandørene i markedet. Slik har vi opparbeidet oss stor troverdighet blant kundene.
  • Vi jobber mye med synlighet i søkemotorene, og bruker blant annet Google Adwords.

 

Vil du vite mer?

Kontakt Ana Jovanovic Kuvås

Key Account Manager E- Handel

Tel: 41529158

E-post: Ana.kuvas@bring.com

 

Tekst: Signe Steinnes