Ashes

Først ut er en jobb for den spanske matprodusenten Campofrio, av McCann Madrid. Vi har sett casefilmen mange ganger, men får fortsatt en klump i halsen av dette prosjektet. Det hjelper selvfølgelig at man har filmet reaksjonen til alle som åpner pakken sin, men selve innholdet er også fantastisk relevant og veldig rørende.

The Les Paul Skill Check

Den grenser kanskje mot å være ren print, men vi legger godviljen til og tenker på alle musikkblad-abonnenter der ute: Genial bruk av Shazam er det i hvert fall. Vi mistenker at gitarelskere verden rundt har brukt timer på å prøve å låse opp Les Paul-gitaren. Laget av Serviceplan Munich.

The HIV+ Issue

….Og mens vi er inne på blad-abonnenter: Å trykke et helt magasin i HIV-infisert blod er en fantastisk idé fra Saatchi Saatchie i Geneve. At noe så selvfølgelig som å åpne plasten utenpå et magasin kan ha slik symbolverdi, det skulle vi gjerne funnet på selv.

Kit Kat Mail

Japansk er eksotisk, men vi tror på denne casefilmen når den sier at Kitto Katsu betyr ”dette fikser du”! Og at alle foreldre sendte det til de stakkars barna sine som sliter på eksamen. Spesielt imponerende er det at de fikk sjokoladen inn blant alle gratulasjonskort på postkontoret.

Byrå: JWT Tokyo