Slik bestiller du pakker med tollinformasjon i Mybring
Hvis du sender Business Parcel og PickUp Parcel ut fra Norge, må du fylle ut informasjon om sendingens innhold. Bring videresender denne tollinformasjonen elektronisk til mottakerlandet før sendingen ankommer. Du kan enkelt legge inn denne tollinformasjonen ved bestilling i Mybring.

Bestill en sending med tollinformasjon
- Klikk "Bestilling" og velg "Sende til én".
- Angi hvor i Norge du sender fra og hvilket land og sted du sender til. Klikk "Finn tjenester" og velg "Business Parcel" eller "PickUp Parcel".
- Legg inn pakkens vekt og dimensjoner hvis du ønsker å se prisen på sendingen.
- Under "Tollinformasjon" legger du inn informasjon på varelinjenivå: Antall, varebeskrivelse, tolltariffnummer, total nettovekt, total verdi og valuta og opprinnelsesland. Det er angitt hvilke tollelementer som er obligatoriske og frivillige å fylle ut.
- Angi hvilken varetype du sender.
- Velg fakturamottaker og klikk "Oppdater". Din avtalepris vises i sammendraget til høyre. Gå videre ved å klikke "Neste".
- Fyll inn detaljer om avsender og mottaker. Hvis du ofte bruker samme avsender, lagre som "Personlig kontakt" eller "Delt kontakt" og velg "Bruk som standard avsender". Da sparer du tid ved at avsenderdetaljene er fylt ut neste gang du bestiller.
- "Mottaker av sendingen og kjøper/importør av innholdet er samme part" er forhåndsvalgt. Om dette ikke stemmer, fjern avhukingen og fyll inn detaljer om importøren av innholdet i sendingen.
- Klikk "Bestill". Husk å skrive ut og feste etiketten på pakken.
Inntil videre må du fortsatt legge ved utskrift av nødvendige tolldokumenter.
Slik bruker du adresseboken i Mybring
Med Mybrings adressebok effektiviserer du dine bestillingsprosesser ved å raskt slå opp kontakten du skal bruke når du bestiller. I adresseboken kan du lagre kontaktene dine, enkelt søke opp spesifikke kontakter, importere/eksportere kontakter inn og ut av Mybring og dele kontakter med dine kollegaer.
Slik bruker du bestillingshistorikken i Mybring
Med Mybrings bestillingshistorikk holder du enkelt oversikt over alle bestillinger på din bedrifts kundenummer – både dine og dine kollegaers bestillinger. I bestillingshistorikken kan du raskt søke opp spesifikke sendinger og se detaljer knyttet til disse, skrive ut etiketter, se siste sporingsstatus og gå til kvitteringssiden.
Slik gjør du en masseutskrift av etiketter i Mybring
Hvis du bestiller mange sendinger fortløpende, kan det være tidsbesparende å gjøre en felles masseutskrift av etikettene når du er ferdig med å bestille – for eksempel på slutten av dagen. I Mybrings bestillingshistorikk kan du enkelt skrive ut etiketter for opptil 100 bestillinger samtidig.