Slik bestiller du pakker med tollinformasjon i Mybring

Hvis du sender Business Parcel og PickUp Parcel ut fra Norge, må du fylle ut informasjon om sendingens innhold. Du kan enkelt legge inn denne tollinformasjonen ved bestilling i Mybring.

En laptop, en notatblokk, en mobiltelefon og et glass med drikke på et trebord.

Bestill en sending med tollinformasjon 

  1. Klikk "Bestilling" og velg "Sende til én". 
  2. Angi hvor i Norge du sender fra og hvilket land og sted du sender til. Klikk "Finn tjenester" og velg "Business Parcel" eller "Pick-up Parcel".
  3. Velg fakturamottaker.
  4. Legg inn pakkens vekt og dimensjoner hvis du ønsker å se prisen på sendingen. 
  5. Under "Tollinformasjon" legger du inn informasjon på varelinjenivå: Antall, varebeskrivelse, tolltariffnummer, total nettovekt, total verdi og valuta og opprinnelsesland. Det er angitt hvilke tollelementer som er obligatoriske og frivillige å fylle ut. 
  6. Angi hvilken varetype du sender.  
  7. Klikk "Oppdater". Din avtalepris vises i sammendraget til høyre. Gå videre ved å klikke "Avsender og mottaker". 
  8. Fyll inn detaljer om avsender og mottaker. Hvis du ofte bruker samme avsender, velg "Personlig kontakt" eller "Delt kontakt" og klikk "Lagre i adressebok".
  9. "Mottaker av sendingen og kjøper/importør av innholdet er samme part" er forhåndsvalgt. Om dette ikke stemmer, fjern avhukingen og fyll inn detaljer om importøren av innholdet i sendingen.  
  10. Klikk "Bestill". Husk å skrive ut og feste etiketten på pakken.  


Bring videresender denne tollinformasjonen elektronisk til mottakerlandet før sendingen ankommer. Inntil videre må du fortsatt legge ved utskrift av nødvendige tolldokumenter.

Del artikkel