Slik endrer du en sending underveis direkte fra Mybring

I Mybring kan du selv gjøre endringer på en sending som allerede er underveis i vårt transportsystem. Du kan stoppe og tilbakekalle sendingen, endre postoppkravsbeløpet eller endre utleveringsadressen. Funksjonaliteten støttes for alle våre utgående norske pakketjenester, med unntak av Pakke i postkassen.

Endre på en sending 

Du kan endre på en sending fra den er forhåndsmeldt og frem til den er lastet for distribusjon, returnert, utlevert eller tapt. Endringen vil gjelde alle kollier i sendingen, og det er derfor ikke mulig å gjøre endringer på en sending hvis deler av denne sendingen allerede er utlevert.  

  1. Klikk "Sporing", og søk opp sendingen.  
  2. Klikk "Endre sendingen underveis", og velg endringen du ønsker å utføre. Følg anvisningene som gjelder for den type endring du har valgt.  

For å bestille endringer på en sending må din Mybring-bruker ha rettigheten "Bestilling" på kundenummeret som sendingen er bestilt med. Rettigheten gis av administrator på kundenummeret eller av Mybring kundeservice. 

Søk i endringshistorikken 

Du kan enkelt få oversikt over hvem i din bedrift som har bestilt endringer på hvilke sendinger.

  1. Klikk "Sporing", og velg "Endringshistorikk".  
  2. Velg kundenummeret du ønsker å se endringene for. Endringshistorikken er kundenummerbasert, hvilket innebærer at du nå ser alle endringer som er gjort av brukere med tilgang til dette kundenummeret. 
  3. Hvis du ønsker å søke og filtrere i historikken kan du bruke feltene "Endringer", "Søk" og "Velg dato" øverst på siden.  
2020.09.25