Dette finner du i Warehousing-dashboardet

I det nye dashboardet håper vi at du som kunde vil kunne få en rask oversikt over ordre og nøkkeltall.

En laptop, en notatblokk, en mobiltelefon og et glass med drikke på et trebord.

Dashboardet er den nye førstesiden når du åpner Warehousing. Det er delt inn i tre seksjoner, Oversikt, Økonomi og Kvalitet der vi ønsker å gi deg en nyttig oversikt over hvordan trafikken er inn og ut av lageret vårt.

Dashboardet er under utvikling og mer funksjonalitet vil legges til etter hvert.

Oversikt

Oversikten viser antall aktive ordre, og lar deg klikke deg til filtrerte salgsordrelister for de forskjellige kategoriene dersom du vil se detaljert info. Om du bruker Bring som transportør viser vi status hele veien til dine kunder.

Dette betyr statusene i oversikten:

For å ikke ha for mange statuser har vi samlet ordrene i noen hovedgrupper:

  • Ny
    Antall ordre vi har mottatt, men ikke startet på enda
  • I arbeid
    Antall ordre som er plassert på en plukkliste og plukkes nå
  • Plukket
    Antall ordre som er plukket og klargjøres for sending
  • Fullført på lager i dag
    Antall ordre vi har overlatt til transport i dag
  • Kansellert i dag
    Antall ordre som er kansellert i dag
  • Sendt
    Antall ordre som er hentet av Posten / Bring for transport til din kunde
  • Ankommet hentested
    Antall ordre som venter på henting av dine kunder
  • Levert i dag
    Antall ordre som er levert ut til dine kunder i dag

I tillegg til en oversikt over dine salgsordre får du også se status på, og kan åpne dine siste innkjøpsordre for å se detaljer.

Økonomi

Økonomi-fanen viser dine lagerkostnader og regner ut kostnad per salgsordre per måned.

Ved å klikke på de forskjellige månedene får du se nøkkeltallene og får også en lenke til de aktuelle fakturaene som er sendt denne måneden.

Kvalitet

Kvalitetsfanen viser nøkkeltall knyttet til avtalekvalitet.

Den første boksen viser "Ordrelinjer plukket riktig". Ved å klikke på de forskjellige månednene får du opp detaljer for den aktuelle måneden i form av antall ordre, antall plukkfeil og andel uten plukkfeil. I tillegg får du opp en liste over dine kundeservicesaker med plukkfeil knyttet opp mot ordrenummer.

I boksen "Salgsordre håndtert innen avtalt tidsfrist" viser vi nøkkeltall knyttet til tidsfristene for ordrehåndtering, også her kan du se detaljtall per måned ved å klikke på de forskjellige månedene.

Del artikkel