Koronainformasjon

Koronainformasjon - Norden åpner opp igjen

De nordiske landene har åpnet igjen, og de aller fleste koronarestriksjonene er fjernet. Hva betyr det for deg som Bring-kunde og hvordan påvirker det våre tjenester?

Vi vil fra 1. oktober fjerne vår force majeur erklæring for våre logistikktjenester som ble innført når pandemien var et faktum. Force majeure tilstanden gjorde at vi grunnet smittesituasjonen var nødt til å avvike fra noen rutiner og tjenestekrav av hensyn til smittevern overfor våre kunder, mottakere og medarbeidere. Fysisk signatur, levering inn i bygninger og private hjem er eksempler på noen slike avvik. Våre forpliktelser når det gjelder hente- og leveringstidspunkter, fremsendingstider og tidsgarantier vil etter 1. oktober følge ordinære bestemmelser og vilkå. Våre leveringsrutiner kan dermed gjenopptas slik de var for halvannet år siden.

Generell info

I takt med stigende vaksinasjonsgrad og synkende smittetall, er vi nå i stort sett tilbake til slik samfunnet fungerte før mars 2020. Restriksjoner på antall mennesker som kan samles og avstandsregler er nå fjernet, sammen med de fleste av reisebegrensningene. Myndighetenes råd om god håndhygiene, anbefalinger rundt forkjølelse- og sykdomssymptomer, samt hoste mfl. gjelder fortsatt. Disse anbefalingene og rutinene opprettholder vi i Posten og Bring. Blant annet vil håndsprit være lett tilgjengelige hos alle våre utleveringssteder, terminaler og i våre kjøretøy.

Rutiner og vilkår kan se ulike ut for lignende tjenester i våre nordiske land. Vi anbefaler derfor at du leser oppdatert informasjon om opphevelse av korona-relaterte logistikkrutiner på respektive lands nettsider:
- Bring Sverige
- Bring Danmark
- Bring Finland

Hjemlevering
Hjemlevering vil etter 1. oktober foregå i henhold til ordinære rutiner for tjenesten.

Dette skjer med våre tjenester når vi går over til "normale" driftsrutiner:

Levering til private mottakere

Pakke til hentested

  • Dine kunder kvitterer for sin pakke på digital signeringsplate.
    Håndsprit er lett tilgjengelig på alle hentesteder, slik at dine kunder fortsatt kan føle seg trygge med dette leveringsalternativet.
  • Legitimasjon fremvises på vanlig  måte for de tjenester som krever dette.

Pakke levert hjem

  • Dine kunder kvitterer med signatur på sjåførenes digitale enheter. Ved behov kan signering skje via egen mobil.

Home delivery (hjemlevering av tyngre varer og gods)

  • Kvitteres med signatur på sjåførenes digitale enheter. Ved behov kan signering skje via egen mobil.
  • Innbæring av gods vil foregå på samme måte som før pandemien - til anvist plass i mottakers hjem. Munnbind vil ikke være et krav for dette servicetillegget.
  • Retur av emballasje og gamle produkter vil foregå i henhold til rutiner før pandemien, se våre tjenester for utførlig beskrivelse.

Levering til bedrift

  • Dine kunder kvitterer fysisk for leveringen med signatur på sjåførenes digitale enheter. Dersom mottaker ikke ønsker å signere fysisk, kan digital signering benyttes.
  • For levering inne i bygninger og til drift, vil disse utføres i henhold til tjenestebeskrivelsene.
    • Der munnbind kreves for at sjåføren skal komme inn, vil det brukes munnbind.
    • Dersom gyldig covid-pass kreves for å komme inn, vil levering skje ved varemottak/resepsjon dersom sjåfør ikke kan vise dette.
Del artikkel