B2B: Slik kan du øke konkurransekraften

Slik kan du øke din konkurransekraft i bedriftsmarkedet

Norske bedriftskunder stiller stadig høyere krav til transport, bærekraft og digital kommunikasjon. Følger du med i timen?

Bringbud leverer Pakke til bedrift

Det er ingen tvil om at privatkunder blir stadig mer kresne når de skal velge hvilke bedrifter de handler fra. Men blant bedriftskundene har ikke utviklingen gått like raskt. 

Mange sover i timen

– Her er det fortsatt mange manuelle prosesser i kjøpsreisen, og det legges mindre vekt på bærekraft. Det vil endre seg framover, i takt med at vi tar forventningene som privatkunde over i bedriften, sier Thomas Michalsen, salgsdirektør i Bring. Og legger til:

– At bedriftene setter mottakeren i sentrum, vil være avgjørende for om du kan ta en del av framtidig vekst, eller om du blir utkonkurrert. Det er et spørsmål om å være eller ikke være.

Michalsens oppfatning støttes av den ferske undersøkelsen fra Bring Research, gjennomført i det norske bedriftsmarkedet. Den viser blant annet at bedriftskundene vil legge langt mer vekt på bærekraftig transport og proaktiv varsling i tiden som kommer.

Michalsen tror mange B2B-bedrifter ikke er godt nok forberedt på kravene og forventningene som vil komme. 

– Mange av våre små og mellomstore kunder følger ikke med i timen, og jeg tror de kommer til å få en brå oppvåkning.

Les resten av denne artikkelen:

  • Om du vil unngå en brå oppvåkning, og forhindre å bli akterutseilt.
  • Om du ønsker å få gode råd om hvordan du kan øke din konkurransekraft i tiden som kommer.

Klikk her for å få nyttig innsikt.

Publisert 24.03.2022
Del artikkel