Bestilling - Slik bestiller du Cargo International (BCI) i Mybring

Slik bestiller du Cargo International (BCI) i Mybring

Når du har en Cargo International-avtale, kan du enkelt bestille dine sendinger i Mybring. Beregn hva sendingen vil koste, og last opp nødvendig dokumentasjon etter fullført bestilling.

En laptop, en notatblokk, en mobiltelefon og et glass med drikke på et trebord.

Bestill én Cargo International-sending

  1. Klikk "Bestilling" og velg "Sende til én".
  2. Angi hvor du sender fra og til. I Mybring kan du bestille Cargo International inn og ut av Norge. Klikk "Finn tjenester" og velg "Cargo International".
  3. Velg fakturamottaker og om dette er avsender, mottaker eller en tredjepart.
  4. Legg inn beskrivelse, type, antall, vekt og enten volum/dimensjoner/paller/lastemeter per identiske type kolli i sendingen.
  5. Angi når sendingen er klar til henting.  
  6. Under "Tilleggstjenester" velger du "Farlig gods" hvis sendingen din inneholder dette. Spesifiser i så fall hvilke typer farlig gods (inntil 3) du sender og vekten eller volumet på dette.
  7. Angi hvilke incoterms som gjelder for sendingen. 
  8. Din avtalepris kommer opp i sammendraget til høyre. Gå videre ved å klikke "Avsender og mottaker". 
  9. Fyll inn detaljer om avsender og mottaker. Hvis du ofte bruker samme avsender, velg "Personlig kontakt" eller "Delt kontakt" og klikk "Lagre i adressebok".
  10. Det er forhåndsvalgt at avsender og selger er samme part, og at mottaker/kjøper er samme part. Om dette ikke stemmer, fjern hakene og fyll inn detaljer om selger og/eller kjøper av innholdet i sendingen.  
  11. Klikk "Bestill".  
  12. Du må laste opp nødvendig dokumentasjon elektronisk før sendingen kan hentes. Hvis du ikke har dokumentasjonen klar umiddelbart etter fullført bestilling, finner du tilbake til bekreftelsessiden ved å finne sendingen i "Bestillingshistorikk" og trykke på "Kvittering".

Husk å skrive ut og feste etiketten på sendingen og legge ved utskrift av nødvendig dokumentasjon.

Del artikkel