Slik unngår du returer med "Ikke hentet på utleveringssted"-rapporten i Mybring

Med rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" holder du enkelt oversikt over hvilke sendinger som har ligget lenge på utleveringssted og risikerer å bli sendt i retur. På den måten kan du følge opp mottakerne selv, og dermed unngå ekstra kostnader og tapte inntekter. Rapporten er tilgjengelig for norske og nordiske pakketjenester. Servicepakke, Pakke til hentested, Pickup Parcel og Pickup Parcel Bulk.

Når en sending har ligget 2 uker på utleveringssted uten å bli hentet, sendes den tilbake til deg som avsender (merk: sendinger til pakkeautomat I Finland har 1 uke liggetid). Dette fører til at: 

  • Du påføres en returkostnad 
  • Du potensielt mister potensielt inntekter fra salget 

Mottakere får flere varslinger fra Posten/Bring om å hente sendingen som ligger på utleveringsstedet. Med rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" får du i tillegg mulighet til å følge opp mottakerne selv. Merk at liggetiden i juli og desember er noe lenger enn 2 uker. 

Ta ut rapporten "Ikke hentet på utleveringssted" 

  1. Klikk "Rapporter" og velg "Ny rapport".  
  2. Velg kundenummeret og eller kundenummergruppen du ønsker å ta ut rapporten for. 
  3. Under "Status", velg "Ikke hentet på utleveringssted". Spesifiser perioden du ønsker å ta ut rapporten for, og klikk "Lag rapport".  
  4. Du ser nå rapporten. Tilpass hvilken informasjon du vil ha med gjennom å legge til og fjerne kolonner under "Endre kolonner". Kolonnen "Hentekode" kan være lur å ha med i denne rapporten hvis du skal påminne mottakerne. 
  5. Hvis du ønsker å laste ned rapporten, klikk "Last ned" øverst til høyre i tabellen og velg ønsket format (PFD, Excel eller XML).  
  6. Hvis du ønsker å søke og filtrere i rapporten du ser på skjermen, trykk "Vis søk". Du får nå opp et søkefelt for hver kolonne i rapporten.  Angi søkeverdi i ønsket felt, og klikk "Søk". 
     
2020.09.25