Hjemlevering - et konkurransefortrinn

Hjemlevering - et konkurransefortrinn du kan skaffe deg allerede i dag

Sett kundene dine først, og gi dem den fleksibilitet og valgfrihet de trenger i en travel hverdag. Ett leveringsalternativ passer ikke for alle, og ved å gi dem muligheten til å få sine varer levert på egne vilkår viser du at du har forstått kundenes behov.

Gi kundene dine en enda bedre handleopplevelse gjennom å fjerne eventuell friksjon i kjøpsreisen. Handleopplevelsen begrenser seg ikke bare til klikkene som foretas i nettbutikken - den omfatter også veien hjem til kunden.

En fersk forbrukerundersøkelse som tar for seg nettkunders adferd i koronaperioden viser at en stor del av de som endret sine kjøpsvaner og leveringspreferanser i denne perioden vil fortsette med de nye vanene også når hverdagen finner tilbake til normalen. Veldig mange ønsket å få varene levert hjem for å minimere smitterisiko.

Norske nettbutikker har i denne perioden erfart at ved å tilby et trygt hjemleveringsalternativ, har de også fått en strøm av nye kunder. Netthandelen økte med 40% i 2020, og vi ser en stor vekst i hjemlevering. Så selv om mange fortsatt sitter på hjemmekontor er prognosen at tidsbesparende og trygge løsninger er her for å bli - også etter korona.

Landsdekkende hjemlevering - mer fleksibel og forutsigbar

Høsten 2020 lanserte vi en enda bedre hjemleveringsopplevelse til dine kunder i Stor-Oslo, Trondheimsområdet, Stavanger/Sandnes og Bergensregionen. Dette betyr at veldig mange av kundene dine får:

  • Bedre forutsigbarhet - de slipper å være hjemme i 4 timer for å vente på sin pakke. Vi reduserer dette leveringsvinduet til 1 time. Pakken kan i tillegg følges underveis, med statusoppdateringer som "du er nr. 10 på listen".
  • Mer fleksibilitet gjennom at de kan endre dato for levering, og de kan velge at pakken kan settes igjen ved døren eller annet ønsket sted.
  • Raskere levering - vi leverer til de fleste steder i løpet av 1 dag!

Kravet om fleksibilitet har vokst veldig sterkt det siste året. Nettkundene ønsker å kunne påvirke selv hvor og hvordan leveringen skal skje.

Marianne Jacobsen Laugen, Tjenesteansvarlig hjemlevering Norge 
Dette har blitt svært godt mottatt av både våre kunder og deres mottakere. Derfor kommer vi gradvis å rulle ut den forbedrede tjenesten til alle steder hvor vi i dag har kveldsleveringer.

Like raskt, bare grønnere

I løpet av 2021 skal alle våre pakkeleveringer til Oslo, Trondheim, Stavanger, Bergen og Kristiansand være fossilfrie.

Med de nye funksjonalitetene for vår hjemleveringsstjeneste erfarer vi nå også mange færre bomturer, siden mottaker er bedre informert om leveringsstidspunktet. Det er også en hyggelig miljøgevinst. 

Sørg for å tilby hjemlevering til kundene dine!

Snakk med din kontaktperson i Bring eller kontakt oss her under. Du kan også få mer informasjon om hjemlevering ved å klikke på les mer-knappen!

Bud med elsykkel leverer pakker.

Like raskt, bare grønnere

Som en av Nordens største logistikkaktører går Bring foran med klare miljøkrav til seg selv og sine samarbeidspartnere. Målet er at vi innen 2025 kun skal bruke fornybare energikilder i alle våre kjøretøy og bygg. Gjennom langsiktig arbeid med innovasjon og investeringer i grønne løsninger, setter Bring handling foran ord. For det er summen av alle de små tingene som betyr noe. I Oslo sentrum leverer vi nå 100 % fossilfritt (med elsykkel og elbil). 

24.09.2020