Circle K vokser internasjonalt med Shelfless

Shelfless gjør det enklere for Circle K å vokse internasjonalt

Da Circle K skulle finne en lagerløsning for elbilladerne de selger på nett, ble Shelfless fra Bring et naturlig valg. – Vi vil ha en partner som kan hjelpe oss med å ekspandere.

Turid Mathisen, Kundeansvarlig i Bring, Simen Hønsi og Jacob Emil Myrer
Publisert 28.09.2023

Bilparken til nordmenn blir stadig mer elektrisk – og resten av verden kommer etter. Dermed blir elbillading også et stadig viktigere marked for drivstoffkjeden Circle K. I tillegg til et landsdekkende nettverk av hurtigladere på Circle K-stasjonene, har også kjeden de siste årene satset på nettsalg av elbilladere til privatpersoner og bedrifter i Norge.  
 
Da leverandøren av laderne ikke lenger tilbød lagerplass, måtte imidlertid Circle K starte jakten etter en ny lagerpartner.   
 
– Vi ønsket en automatisert løsning som er bra for oss og kunden, og vurderte to–tre ulike leverandører. Relativt tidlig peilet vi oss inn på Bring som en partner som kan veilede oss ut i Europa, sier Simen Hønsi, leder for Operations i Circle Ks eMobility-avdeling. 

«One stop shop» for logistikk 

Circle K har nemlig internasjonale vekstplaner for elbilladerne sine – i første omgang i Skandinavia, og deretter resten av Europa. 

– At Bring er til stede i hele Norden, og har samarbeidspartnere i hele Europa, er en stor fordel for oss. Vi ønsket en partner og rådgiver som kan hjelpe oss med både lager og logistikk, og også med toll- og EU-regler – slik at det blir enklere å ekspandere, poengterer Hønsi. 

Visste du at ...?  

Med Shelfless får du tilgang på strategisk plasserte lagre i hele Norden. Å komme nærmere sluttkunden gir deg et konkurransefortrinn – og gjør det enklere å vokse utenfor landegrensene.  
 
I mai i 2022 kunne de første elbilladerne sendes ut fra Brings Shelfless-lager i Drammen. Shelfless er en fullautomatisert helhetsløsning for nettbutikker, som innebærer at Bring står for hele logistikkflyten – fra mottak, lager, plukking og pakking, til levering og retur. Varene plukkes som regel i løpet av den første timen etter at kunden har gjort bestillingen – og Brings hyppige avganger fra lageret sørger for markedets raskeste leveringstid. 

– Med Bring får vi en «one-stop-shop», noe som er enkelt for oss å forholde oss til. Prismessig lå lagerløsningene vi vurderte ganske likt, men det var mest gunstig å ha en leverandør hvor vi fikk alt samlet, sier Jacob Emil Myrer, Operations Specialist i Circle K.

Bilde av Simen Hønsi, leder for Operations i Circle Ks eMobility-avdeling, og Jacob Emil Myrer, Operations Specialist i Circle K
Simen Hønsi, leder for Operations i Circle Ks eMobility-avdeling, og Jacob Emil Myrer, Operations Specialist i Circle K

Løsningen innebærer at nettbutikkens netthandelsplattform integreres med Brings egne systemer. Det skjedde på en rask og smertefri måte.

– Det var et krav for oss at løsningen skulle være lett å integrere. Som et stort og globalt selskap har vi også omfattende krav til sikkerhet og personvern. Da var Bring, som også er et stort og internasjonalt konsern, enkle å ha med å gjøre. Selve onboardingen var veldig sømløs og overraskende lite tidkrevende, forteller Hønsi. 

Klare for nordisk vekst med lager i Danmark 

I kundeportalen Mybring får de enkelt oversikt over ordre- og logistikkstrømmen. Også kundene deres kan følge ordren i sanntid. 

– Mybring er veldig intuitivt og fint, og kan brukes av alle partene våre. Det er for eksempel viktig at vår kundeservice raskt kan få oversikt og status på sendinger, poengterer Jacob Emil Myrer.  

Nå ser de på mulighetene for å ta i bruk Brings Shelfless-lager i Danmark – og på den måten være enda bedre rigget for vekst i EU. 
 
Les også: Slik lykkes du med netthandel i Norden  

– Bring har hele tiden vært fremoverlente og hjelpsomme. Denne delen av virksomheten vår er helt i sin begynnelse, og Bring stiller opp hele veien for oss. 

Kundeansvarlig i Bring, Turid Mathisen, er glad for at Circle K har valgt Bring, og spent på fortsettelsen. 
 
– Circle K er en spennende kunde som vi har hatt et veldig bra samarbeid med helt fra starten – og billaderne deres passer Brings grønne profil veldig godt. Vi gleder oss til å vokse sammen med dem når de nå tar steget ut i resten av Norden. 

Turid Mathisen, Kundeansvarlig i Bring, Simen Hønsi og Jacob Emil Myrer

Med Shelfless får du: 

  • Automatiserte lagre og returhuber i hele Norden  
  • Korte ledetider og levering samme dag i Stockholm-, Oslo- og København-regionen 
  • Sømløs integrasjon mellom e-handelsplattformen din og systemene våre 
  • Sporing i sanntid gjennom hele logistikkjeden via kundeportalen vår

Er du også klar for å vokse?

Del artikkel