Det finnes tre ulike måter å legge til nye mottakere i din adressebok. Fremgangsmåtene er beskrevet under.

1. Når du lager en etikett, bestiller bud eller bestiller en ekspressforsendelse.

A. Når du registrerer en mottaker har du en knapp lengst ned på siden, Lagre mottaker i adresseboken.

2. Legg til et par nye mottakere

A. Før musepekeren over Bestilling og klikk på Adressebok.
B. Klikk på Opprett ny mottaker.
C. Fyll i alle feltene og klikk på Lagre mottaker.

3. Laste opp mange nye mottakere samtidig

A. Før musepekeren over Bestilling og klikk på Adressebok.
B. Trykk på Importer Kontakter fra Excel.
C. Klikk på Mottaker-mal og laste inn filen.
D. Oppdatere filen med ditt kunderegister og lagre filen på din maskin.
E. Gå tilbake til Mybring og klikk på Velg fil. Finn malen med ditt kunderegister på din maskin.
F. Klikk på Importer. Om du har noen feil i din adresse vil du få en feilmelding. I så fall retter du opp feilen og prøver igjen. Når alle rader er feilfrie kommer hele kunderegisteret til å bli importert.

Hvordan bruker man adresseboken?

Når du har lagret alle mottakerne dine i adressboken går det raskere neste gang du skal lage en fraktetikett, bestille bud eller ekspress.

Neste gang du går til Ny bestilling under menypunktet Bestilling, kommer alle dine adresser i adresseboken til å være søkbar direkte i mottakerfeltet. Når du kommer noen steg frem i din bestilling, vil den mottakeren du har valgt være ferdigutfylt som mottaker av forsendelsen.

Slik som du har lagret dine mottagere, kan du også gjøre med deg som avsender. Les mer om dette i vår artikkel om hvordan du kan spare tid med en standard avsender.