Ekspress neste dag

Når det haster! Ekstra hurtig pakkelevering direkte på dør allerede neste dag.

NB: Denne tjenesten erstatter Bedriftspakke ekspress over natten
  • Hurtig - levert på døren innen kl. 09 neste dag, til store deler av Norge
  • Trygt - med tidsgaranti
  • Sikkert - sendingen forsikres opptil 50.000 kr.
  • Fleksibelt - mulighet for lørdagsutlevering

Vi frakter med bil og/eller fly - det som kreves for at din forsendelse skal komme frem i tide. Tjenesten dekker hele Norge. Vi tilbyr også utlevering på lørdag som tilleggstjeneste til de fleste postnummer i Norge.

Bring-bud leverer pakke til kunde, som signerer for mottaket.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Legg inn fra- og til-postnummer i Excel kalkulatoren for å få riktig antall soner.
   (Min. 1 sone, maks 8 soner)
2) Anslå fraktberegningsvekt på pakken
3) Antall soner mellom avsenderterminal og mottakerterminal finner du i hovedsonetabellen (pdf). Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du gjeldende pris i prislisten.

Prisliste fra 01.12.2021 (pdf) 
Prisliste for tilleggstjenester

Pristillegg Svalbard 01.12.2021 
Bomavgift
Feiladressert sending
Øvrige pristillegg

Last ned transportguiden fra 01.12.2021 (pdf) 

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 35 kg

Maks format: 120x60x60 cm  

Pakker under minstemål 23 x 13 x 1 cm, pakker i rulleform og uemballerte varer vil gi et tillegg i prisen fra 01.12.2021.

Se vilkår

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Bruk støtdempende materiale til skjøre ting, slik at det kan fange opp trykk og støt og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system.  Lever pakken hos ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Du kan også bestille opphenting i Mybring enkeltvis når du trenger det. Dersom du har andre pakketjenester som skal hentes samtidig, pass på å skille de tydelig fra hverandre. 

  3. 3

    Under transport

    I sentrale områder leverer vi allerede neste dag, men fremsendingstidene er avhengig av hvor du skal sende pakken. Hvor lang tid det tar for din pakke, finner du i Mybring. Har du behov for å få pakken utlevert på en lørdag? Her kan du se om muligheten finnes for ønsket postnummer.

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Mottaker får pakken levert på døren, mot kvittering. Levering skjer innen kl. 09:00, 11:30 eller 16:00, avhengig av postnummer. Dersom sendingen ikke kan leveres, blir den sendt til mottakers lokale hentested.

Tilleggstjenester

  • Ved å oppgi mobilnummer og epostadresse får kunden din beskjed når pakken har ankommet Posten eller er på vei hjem til vedkommende. Dette må forhåndsmeldes gjennom EDI. Denne tilleggstjenesten er gratis for Klimanøytral Servicepakke.

    • Mottaker kan hente pakken tidligere
    • Mottaker har meldingen tilgjengelig på mobilen
    • Du kan få raskere oppgjør med postoppkrav
    • Sikrer at mottakeren er til stede ved hjemlevering
  • En enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt.

    Dette er en enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt. Du kan velge mellom å gjøre et av følgende:

    a) legge ved et eget returadressekort i pakken
    b) sende ut returadressekort til avdelingene dine rundt om i landet
    c) sende returadressekort direkte til privatkundene dine ved behov 

    Returadressekortet printer du ut etter at du har bestilt tjenesten via EDI eller Mybring. Tjenesten koster det samme som ved bestilling av pakker per kolli, med noen unntak.

    • Adressekortet skal ha mottaker påtrykt
    • Returservice kan ikke sendes med postoppkrav
    • Retursendingen kan spores
  • Det er mulig å bestille tilleggstjenesten «utkjøring lørdag» av Bedriftspakke Ekspress Over Natten. Tilleggstjenesten er tilgjengelig for de fleste postnumrene. Det er allikevel noen postnumre vi ikke dekker og noen strekninger vi ikke klarer å få pakken frem fra fredag til lørdag.

    I linken til excel-filen under kan du sjekke følgende:

    • Om det er mulig å sende pakker med lørdagsutlevering fra et postnummer

    til et annet

    • Om postnummeret du skal sende til er definert som et sentralt- eller usentralt område.

    Sentrale områder har et pristillegg på kr 213, mens usentrale områder har et pristillegg på kr 567 fra 01.12.2021. Utkjøring på lørdag skjer mellom kl. 10 og kl. 16, og har kun 1. leveringsforsøk.

    Sjekk om lørdagsutkjøring er tilgjengelig for ønsket strekning fra 28.06.2019 (Excel)

    Se innhentingsområdet for utkjøring lørdag fra 01.01.2018 (PDF)

    Se utleveringsområdet for utkjøring lørdag fra 01.01.2018 (PDF)

  • Med tjenesten Valgfritt hentested, også kalt Pickup Point API, gir du kundene dine større valgfrihet, da de selv kan velge det hentested som passer dem best å hente pakkene sine på. Når kundene kommer til kassen i nettbutikken er det fleksibilitet og valgfrihet rundt levering de ønsker. Dette avdekker våre kvartalsvise forbrukerundersøkelser gang på gang. Ved å vise en liste over hentesteder kunden kan velge mellom, basert på oppgitt postadresse, tilbyr du et leveringsalternativ som passer akkurat i det aktuelle kjøpsøyeblikket. Det er praktisk for kunden, og salgsutløsende for deg. Mer løsning- og api-dokumentasjon finner du her

    Priser:

    • Pakke til hentested: kr 0
    • Ekspress neste dag: kr 36 fra 01.12.2021