God kundeservice - de største utfordringene for nettbutikker under Black Friday og jul
Når høytiden nærmer seg, ruster nettbutikker seg opp til en av de travleste tidene i året. Med Black Friday og julen rett rundt hjørnet, er presset på distributører av pakker, som Bring, betydelig høyere for å møte forbrukernes krav.

Ønsker du flere nyttige tips og råd?
Les mer om hvordan du forbereder nettbutikken din til Black Friday og juletiden.
Vanlige spørsmål til kundeservice som du kan avhjelpe allerede i nettbutikken:
-
Dette er det vanligste spørsmålet. Oppmuntre kunder til å bruke sporingsverktøy, men forsikre dem også om at du er der for å hjelpe hvis de har problemer.
-
Hvis sporingsinformasjon ikke er tilgjengelig, oppstår ofte dette spørsmålet. Sørg for at kundene har tilgang til all nødvendig informasjon og at kundeservice kan hjelpe dem umiddelbart.
-
Hvis kunder mistenker at pakken deres kan ha blitt levert til et annet sted, forsikre dem om at du vil undersøke problemet og gi dem oppdateringer så snart som mulig.
-
I noen tilfeller kan internasjonale forsendelser oppleve forsinkelser i tollen. Informer kundene om muligheten for tollbehandling og forsikre dem om at du vil følge opp situasjonen nøye.
-
Forklar kundene at hvis pakken deres ikke har ankommet to dager etter forfallsdatoen, bør de kontakte kundeservice for å sette i gang en henvendelse eller forespørsel. Gi klare instruksjoner om hvordan de går frem.
-
Forsikre kundene om at teamet ditt og vi i Posten Bring jobber iherdig for å sørge for at alle pakker leveres innen jul. Minn dem imidlertid på at uventede forsinkelser kan oppstå, og det er viktig å bestille i god tid for å øke sannsynligheten for at pakkene kommer frem i tide.
Gjør nettbutikken klar til Black Friday og jul
Snart Black Friday og jul! Få våre beste tips for å forberede nettbutikken din til årets viktigste handelsperiode.
Julehandelen: Slik forbereder du nettbutikken
Julehandelen på nett fortsetter å vokse. Få 5 tips for å forberede nettbutikken din og lykkes med årets viktigste salgsperiode på nett.
Skap gode kundeopplevelser med friksjonsfri retur
Returer er en del av netthandelen. Lær hvordan du snur dem til en positiv opplevelse og bygger kundetillit med effektive returstrategier.