Slik endrer du navn på kontoer i Mybring

Har din organisasjon flere kundenummer for samme type tjeneste i Mybring? I så fall kan det være nyttig å gi disse beskrivende navn, slik at dere slipper å skille de på kundenummeret. Her viser vi deg hvordan dette kan gjøres.


Vi har nylig slått sammen en del kundenummer for å samle tjenestene i Mybring. Dette kan imidlertid gjøre at noen selskaper får flere lignenede kundenummer som tilbyr samme tjeneste tilgjengelig i Mybring. For å gjøre det lettere å forstå hva man skal velge har vi nå gitt mulighet for å gi de egne "Mybring-navn". Funksjonen var tildligere kun tilgjengelig på kontonivå.

Hvordan endrer man navn?

Det er enkelt å endre navn, men først noen begrensninger:

  • Navneendringen gjelder for alle brukere av kontoen, for å endre navn må man derfor ha administratorrettigheter til kontoen.
  • Man kan ikke endre navn på "Pakker Norge"-kundenummeret sitt, men det er kun mulig å ha ett slikt per konto. Har du behov for å endre dettte kan du altså endre kontonavnet i stedet for kundenummeret.

For å endre navn må du gå til administrasjon i Mybring:

Mybring administrasjon 2

Dersom du har tilgang på flere kontoer, vær sikker på at du velger riktig konto.

Deretter åpner du administrasjonsbildet for den valgte kontoen:

Mybring administrasjon - kunenummerliste

I listen "Gamle kundenummer" vises en oversikt over alle kundenummere som er tilgjengelige i denne kontoen. Du kan endre Mybring-navnet ved å klikke på blyanten til høyre for hver rad, for eksempel slik:

Mybring administrasjon - kunenummerliste redigert

Fra nå vil alle valg i Mybring gjenspeile disse navnene. Når du booker cargo vil du nå vite hvilken konto du skal bruke uten å måtte huske kundenummeret.


28.08.19