I mai 2023 bytter vi til et nytt og enklere faktureringssystem for våre Bring Home Delivery-tjenester.
Hva betyr denne endringen for deg som kunde?
Det nye fakturasystemet har flere funksjoner, og er mer brukervennlig enn dagens system. Endringen medfører likevel at de nye fakturaene vil se annerledes ut enn de gjør i dag.
Det nye systemet har følgende fordeler:
Du får bedre og enklere oversikt over betalingene dine direkte på siden, uten at du trenger å åpne fakturaspesifikasjonen. (Denne heter Spesifisert faktura i Mybring.)
Du ser tydeligere om en faktura er betalt (closed) eller ikke (open).
Det blir enklere å sortere og søke i fakturaene dine.
I forbindelse med endringen av vårt faktureringssystem vil også den ukentlige faktureringen endres. Disse fakturaene vil heretter bli sendt ut basert på dato og ikke på en bestemt ukedag som tidligere. For de som har fakturering annenhver uke eller månedlig skjer det ingen endring. Har du spørsmål, ta kontakt med invoicing.no@bring.com.
Etter endringen vil vi ikke lenger støtte fakturering via EDI, men bruke den europeiske standarden «Peppol Bis Billing 3.0». Dersom dere ikke er kjent med standardarden, finner dere opplysninger på www.peppol.eu. Dersom dere ikke ønsker å benytte dere av denne standarden kan vi tilby faktura på epost.
Mybring
Per i dag sendes både faktura og fakturaspesifikasjon ut via e-post. Med det nye systemet sendes bare selve fakturaen ut via e-post, alternativt via EDI til ditt system. Hvis du vil se på selve fakturaspesifikasjonen, må du logge inn på den webbaserte selvbetjeningsløsningen Mybring. Du kan også gå direkte til fakturaspesifikasjonen via en link i fakturaen. Inne i Mybring kan du laste ned alle fakturaspesifikasjonene dine i formatene PDF, Excel og XML.