Pakke til bedrift

Med personlig levering direkte på dør eller rampe. En enkel og sikker løsning.

NB: Denne tjenesten erstatter Bedriftspakke
  • Landsdekkende - vi leverer til hele Norge
  • Fleksibelt - send pakker opptil 35 kg per kolli
  • Enkelt - bestilling og sporing i Mybring

Send pakker til bedrifter i hele landet, inkludert Svalbard og Spitsbergen. Du booker online, og vårt sporingssystem gjør det enkelt for både deg og mottaker å følge pakken fra start til slutt.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Legg inn fra og til postnummer i Excel kalkulatoren for å få riktig sone
2) Anslå fraktberegningsvekt på pakken
3) Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du korrekt pris i prislisten (pdf)

Prisliste for tilleggstjenester
Drivstofftillegg
Pristillegg til Svalbard
Øvrige pristillegg

Last ned transportguiden (pdf)

Hvor tungt og stort?

Vekt og mål

Maks vekt: 35 kg

Maks format: Lengde 240 cm og omkrets + lengde 360 cm 

Pakker som avviker fra mål og vekt angitt over vil få et tillegg i prisen (se pristilleggsliste fra 01.12.2018).

Se vilkår


Slik går du frem

Pakking og emballering

Pakk varene på en sikker måte, fiksert i esken med støtdempende materiale og forsvarlig ytteremballasje. Flere gode tips om hvordan du pakker og merker finner du her. 

Bestilling og opphenting

Bestill direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan levere pakken hos ditt nærmeste innleveringssted. Du kan også inngå en fast henteavtale eller bestille ad hoc opphenting i Mybring.

Under transport

Vi har daglige avganger til alle steder i hele Norge. Du kan følge pakken underveis med vår sporingstjeneste i Mybring. Fremføringstiden er 1-3 dager til de aller fleste postnummer. Du finner den nøyaktige tiden i Mybring.

Utlevering og mottak

Mottaker får pakken levert på døren, mellom kl. 08-16, mandag til fredag. Vi tilbyr inntil to utleveringsforsøk.
-Haster det veldig? Da kan du benytte tjenesten Ekspress neste dag, med levering allerede neste virkedag før kl. 09 til de fleste steder i Norge. 

Tilleggstjenester

  • En enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt.

    Dette er en enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt. Du kan velge mellom å legge ved et eget returadressekort i pakken, sende ut returadressekort til avdelingene dine rundt om i landet eller direkte til privatkundene dine, ved behov. Returadressekortet printer du ut etter at du har bestilt tjenesten via EDI eller Mybring. Tjenesten koster det samme som ved bestilling av pakker per kolli, med noen unntak.

    • Adressekortet skal ha mottaker påtrykt
    • Returservice kan ikke sendes med postoppkrav
    • Retursendingen kan spores
  • Sending stoppet eller returnert tilbakekaller sendingen før mottakeren din har fått den utlevert. 

    Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen. Endring av adresse vil bli tilgjengelig i løpet av året.

    Prisen for tjenesten er 150 kroner per kolli fra 01.12.2018 og må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen. Frakt kommer i tillegg.

  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med Tryg og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet i fht. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn Tryg fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av Tryg Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs elektronisk data utveksling

  • Det gjøres to leveringsforsøk på mottakers adresse. Utføres to leveringsforsøk, vil tillegg påløpe.

    Det 2. leveringsforsøket skjer automatisk og koster kr. 30 per kollo fra 01.12.2018.

    Det er mulig å bestille utlevering via Post i Butikk / Postkontor dersom mottaker ikke er tilstede ved leveringsforsøk på døren. Dette må bestilles samtidig med EDI melding og koster kr. 35 per kollo fra 01.12.2018. Tjenesten kan utføres etter henholdsvis 1. eller 2. leveringsforsøk.

    I forbindelse med noen høytider er hentefristen utvidet. Sendinger med hentefrist 23. desember til 31. desember blir returnert den 4. januar i det nye året. Sendinger med hentefrist 15. juli til 31. juli blir returnert den 1. august.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der sender ber Bring sette igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveransen. Tjenesten må bestilles via EDI-melding. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren signerer for at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen.

    Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger ift ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer.

    I nettbutikker vil forenklet utlevering kunne tilbys, slik at kjøper selv tar stilling til om dette er en ønsket leveringsmåte.

    Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer eller blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer.