Retur av små pakker

Retur av små pakker

Fin returløsning for deg som har kunder som skal returnere små pakker med lav verdi.

  • Enkel bestilling av retur i Mybring
  • Smidig returprosess for dine kunder - gir positiv handleopplevelse

Denne tjenesten fungerer slik at du kjøper portokoder for småpakker opptil 2 kg. Du inngår avtale med oss, betaler for selve løsningen og deretter betale du per bestilt retursending. Enkel og smidig returordning for både deg og dine kunder.

småpakke, pakke i postkassen
småpakke, pakke i postkassen

Hva koster det?

Slik beregner du pris

Først trenger du en avtale med oss. Har du ikke det, kan du fylle du ut dette skjemaet, og vi oppretter en unik Retur ID for bedriften din i Mybring.

Deretter kan du kjøpe portokoder i Mybring med din unike Retur ID. Du betaler per retursending.

Gjeldende priser fra 1.1.2019:

Pr. sending eks. mva
0-1 kg: 35,-
1-2 kg: 54,-

I Mybring får du enkelt oversikt over returer som er bestilt, navn på bestiller, tidspunkt og portokode for bestilling.


Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 2 kg

Min. format
Brev: 9x14 cm
Rull: Lengde 10 cm. L+Øx2 =  min. 17 cm.

Maks format
Brev: Lengde 60 cm. L+B+H = 90 cm.
Rull: Lengde 90 cm. L+Øx2 = maks 104 cm.

Alle retursendinger må ha en returetikett med portokode limt på sendingen. Se eksempel i vilkårene. Pakkene og posten din returneres som vanlig brevpost med 2 dagers leveringstid.


Slik går du frem

Bedriften din kan velge mellom fire forskjellige returløsninger:

Aktiv markedsføring av fri retur

Legg alltid ved en returetikett i sendingen, så dine kunder enkelt kan laste ned en portokode på posten.no/retur. Kunden skriver portokoden på returetiketten, limer den på pakken og leverer på nærmeste Post i Butikk eller Postkontor.

Selvbetjent returløsning

Legg ved en returbeskrivelse og la kunden selv laste ned både portokode og returetikett på posten.no/retur. Kunden printer ut portokoden og returetiketteten, limer etiketten på pakken og leverer den på nærmeste Post i Butikk eller Postkontor.

Online returservice på egen nettside

Link opp vår returløsning på nettsiden deres. Da kan kunden logge inn, finne returbeskrivelsen, laste ned portokoden og skrive ut ferdig returetikett. Kunden limer returetiketten med påført portokode på pakken. Pakken leveres inn på nærmeste Post i Butikk eller Postkontor.

Forhåndsgodkjenning av retur

Du oppfordrer kunden din til å ta kontakt når en sending skal returneres. Du godkjenner så returen og sender kunden en ferdig utfylt returetikett på e-post. Kunden din printer ut returetiketten, limer den på pakken og leverer på nærmeste Post i Butikk eller Postkontor.