Vi satser på fleksible leveranser

Vi satser på fleksible leveranser for netthandelen

I takt med den økende netthandelen vokser også kundenes krav og forventninger til levering. For oss i Bring er det viktig at vi kan tilby deg og dine kunder raske og fleksible leveranser. Derfor jobber vi kontinuerlig med å forbedre våre tjenester.

Elektrisk varebil
Publisert 29.06.2021 Sist oppdatert 13.09.2022

Presise og raske hjemleveringer

Det blir stadig viktigere å kunne tilby mer presise leveranser til netthandelskundene. Vi har derfor forbedret vår Levert hjem-tjeneste i de største byene i Norge, noe som betyr at:

  • Dine kunder får bedre forutsigbarhet med leveringsvindu kun 1 time, og pakken kan følges underveis.
  • Dine kunder får økt fleksibilitet gjennom at de kan endre dato for levering. De kan også velge at pakken settes igjen ved døren eller annet ønsket sted.
  • Du og dine kunder får raskere levering - vi leverer til de fleste steder i løpet av 1 dag!
  • Vi tester ut helgeleveranser.

En annen god løsning for å sende pakken hjem er å tilby Pakke i Postkassen for de pakkene som får plass i postkassen. Her kan du i tillegg tilby en fleksibel løsning for kunden ved at pakken kan henges i en pose på døren, dersom det likevel skulle vise seg at det ikke var plass i postkassen. Dette betyr at dine kunder, gjennom Pose på døren, får en raskere leveranse enn om de må reise til et hentested for å hente det som ikke fikk plass i postkassen. 

Dagens nettkunder stiller høyere krav til presise, raske og grønnere leveranser til en pris de synes er akseptabel. Nettkundenes preferanser er sammensatt. Det kan være livssituasjon, varens verdi, bosted, hvor man jobber, pris på levering, og andre personlige erfaringer som avgjør hvordan de ønsker å få pakken levert. Derfor ønsker de å kunne velge levering som passer for dem akkurat der og da.

Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for de som handler på nett. Det er derfor viktig at din nettbutikk gir flere valgmuligheter for levering, og at kundene dine får både forutsigbarhet og fleksibilitet.

Kirsti Valborgland Fløystøl | direktør E-handelstjenester, Bring

Enkelt å hente pakker

Å hente pakken på et hentested er den vanligste leveringsmåten, og våre forbrukerundersøkelser blant nettkunder viser at de aller fleste er veldig fornøyde med det. Med vårt store nettverk av 7500 hentesteder i Norden dekker vi både hele Norge og resten av de nordiske landene. Det betyr at vi er tilstede med pakkeutlevering der dine kunder bor, jobber og ferdes daglig.

Bringbud legger pakke i en pakkeboks
Med Pakkeboks kan kundene dine hente sine pakker akkurat når på døgnet det passer dem.

I tillegg legges det nå til rette for døgnåpen selvbetjent henting av pakker. I løpet av 2021 har du tilgang til hele 1 000 nye hentesteder, i form av 3 000 pakkebokser over hele Norge. Det betyr at de aller fleste får en Pakkeboks i nærheten av hjemmet sitt, eller der de ferdes i hverdagen. Kunder som i dag henter pakker i Pakkeboks er veldig fornøyde, og over halvparten henter pakkene sine før det har gått 12 timer. Da opplever de at leveransen oppleves raskt også.

Vi skal være tilstede der det er enkelt for mottakene å hente sine pakker, akkurat når det passer dem.

Kirsti Valborgland Fløystøl | direktør E-handelstjenester, Bring

Målet vårt når vi utvikler tjenestene våre er å tilby både deg som kunde og dine kunder total fleksibilitet, noe som er viktig i en hektisk hverdag der planene ofte endres. Vi har derfor stort fokus på fleksible leveringsalternativer, forklarer Kirsti. 

Leveringene blir enda grønnere

Vår siste undersøkelse fra Bring Research viser at miljø og bærekraft blir stadig viktigere for skandinaviske forbrukere. Mange av dagens nettkunder kunder ønsker å vite konkret hvordan de kan bidra til mer bærekraftig e-handel og ønsker tydelig informasjon fra selskaper om deres bærekraftsarbeid. I Bring jobber vi kontinuerlig med å bli den grønneste logistikkleverandøren, og miljø og bærekraft er en viktig i alt vi gjør.

Vårt miljømål er at alle våre leveranser skal være fossilfrie innen 2025, og vi er allerede godt på vei. Dette gjelder alle våre leveranser, uansett om de skal hjem til en privatperson, et selskap eller en agent, enten det er levering i en storby eller på landsbygda. Levering skal ikke bare være rask, men også så grønn som mulig.

  • Fra 2012 har vi redusert utslippene våre med 45%
  • Vi har 49 byer med utslippsfri brevdistribusjon
  • Stadig flere byer har fossilfri distribusjon av pakker og flere kommer i løpet av 2021 ​
  • Hjemlevering av pakker i de største byene i Norge med el bil

Dagens nettkunder har høye forventninger til leveransen. De ønsker raske, grønne leveranser til en akseptabel pris, og de vil velge hvordan de vil motta pakkene sine. I tillegg ønsker de informasjon underveis. Da vil vår innovative kraft og evne til å utvikle tjenester som er i tråd med kundenes ønsker være helt avgjørende.

 

Vil du vite mer?

Kontakt oss gjerne for en prat om hvordan dine leveringer kan bli grønnere og mer fleksible.

Del artikkel