Svalbard

Alle pakkeprodukter til og fra Svalbard (postnummer 9170-9179) får et pristillegg. Pristillegget er et fast kronetillegg per kolli. Fra 01.12.2018 kr. 225,-.

Pristillegget gjelder ikke for pakkepost innlevert på Svalbard og som skal framsendes eller utleveres på Svalbard.

Merk: Ettersom Svalbard og Spitsbergen regnes som tollmessig tredjeland kreves korrekt dokumentasjon gjennom handels- eller proformfaktura. På pakker med netto vareverdi over kr 5000, vil fortolling på kr 273 og kr 28 pr varelinje tilkomme fra 01.12.2017.

Feiladressert sending

For å ha høy leveringskvalitet er vi avhengige av korrekt sendingsinformasjon og leveringsadresse. Sendinger med ugyldig postnummer eller bruk av postnummer til postboks risikerer å bli feilsendt og forsinket.

Alle kunderegistre har behov for oppdatering, ellers vil dataene etter hvert bli av dårlig kvalitet. Et kunderegister som ikke er oppdatert, vil medføre at informasjon om adressat på EDI fil og merkelapp kan inneholde feil.

Med et godt vedlikeholdt kunderegister bidrar du til at vi kan utføre tjenesten i henhold til forventning.

Bring Dialog tilbyr adressevask.

Bring krever at alle sendinger har korrekt sendingsinformasjon, dette er spesifisert i vår Transportguide. Sendinger med ugyldig postnummer eller bruk av postnummer til postboks, vil bli belastet med et tillegg på kr. 47,- fra 01.12.2018.

Håndteringstillegg

Når du skal sende pakker som er over (lengde) 120 x (bredde) 60 x (høyde) 60 cm, under 23 x 13 x 1 cm, mangler emballasje eller har rulleform kommer et pristillegg på 100,- fra 01.12.2018.

Øvrige pristillegg

Pakker innlevert på postkontor har 16 kr høyere pris per kolli.

For Bedriftspakker som skal til mottakere utenfor kjerneområdene, påløper et tillegg på kr 16,-.

Det 2. leveringsforsøket skjer automatisk og koster kr. 30,- per pakke fra 01.12.2018.

Levering til din kundes postkontor eller Post i Butikk etter 1. eller 2. utleveringsforsøk, kan bestilles via EDI-filen og koster kr. 35,- per pakke fra 01.12.2018.