Pakke i postkassen
Send pakker opptil 5 kg rett til postkassen, og la dine kunder få varene rett hjem. Perfekt for deg som driver netthandel.
- Komfortabelt - dine kunder får varene hjem i postkassen
- Billig - smart løsning for deg som sender mange småpakker
- Trygt - mulighet for ekstra sporing med RFID-etikett
Pakke i postkassen er en enkel og rimelig løsning når du skal sende små pakker i et format som passer i postkassen. Du får sporing og varsling når strekkoden skannes, og med RFID kan du også tilby dine kunder ekstra sporing og varsling.
![Mann henter pakke fra postkassen.](/tjenester/pakker-og-gods/private-nasjonalt/pakke-i-postkassen/_/image/57627ddd-7f7e-4920-8b6a-42a780a6a75b:9643a2b775d1da4b256e1efa70a64ff880894588/block-1000-600/levert%20postkassen.jpg?quality=50)
Hva koster det?
Slik finner du prisen
Fraktprisen er basert på geografisk avstand fra deg til din mottaker (min. 1 sone og maks. 8 soner) og vekt på pakken. Sporing er inkludert i fraktprisen.
Pristillegg:
Pakker som er for store for postkassen hentes på postkontor eller post i butikk. Hentesendinger får et pristillegg per pakke som faktureres avsender.
Prislister for Pakke i postkassen og tilleggstjenester
Hva må du vite?
Tjenestens spesifikasjoner
Maks vekt: 5 kg
Minimumsmål:
- Pakken kan ikke være mindre enn 9 x 14 cm
- Rull: Lengde må være minimum 10 cm. Lengde + diameter + diameter ikke under 17 cm
Maks mål:
- Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm
- Rull: Lengde maks 45 cm. Lengde + diameter + diameter = maks 90 cm
-
1
Pakking og emballering
Emballer i henhold til våre anbefalinger, og påfør pakken vår standardetikett for Pakke i postkassen. Se etikettleverandører. Sporing med RFID forutsetter at du printer etikettene på en godkjent RFID-printer.
-
2
Bestilling og opphenting
Du bestiller med EDI/TA-leverandør eller i Mybring. Vil du at vi skal hente pakkene, kan vi ordne en henteavtale. Du kan også levere inn pakkene på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Når pakkene ankommer brevterminalen, blir de skannet som innlevert.
Tilby dine kunder enkel retur, sjekk ut våre returløsninger.
-
3
Under transport
Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Leveringstid er 2-3 virkedager*. Mottaker får melding om at pakken er på vei, og kan spore underveis.
-
4
Utlevering og mottak
Pakken leveres i din kundes postkasse, og kunden varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar kunden også en SMS eller e-post fra oss, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk, med mindre "pose på døren" er valgt.
Slik går du frem
Tilleggstjenester
-
Hvis det ikke er plass i postkassen kan sendingen mot et pristillegg leveres i en Pose på døren i stedet for at den sendes til hentested for utlevering.
Mottaker vil få en SMS/e-post når sendingen er levert som Pose på døren.
Pris fra 01.07.2024: kr 32.
F.o.m 01.04.2024 vil du som avsender kunne gi mottaker det endelige valget av hvor sendingen skal leveres ut, dersom den ikke kan leveres i postkassen. Dette valget kan mottaker gjøre i et nytt brukergrensesnitt på web, eller i Posten-appen. Her kan mottaker også legge inn leveringsinstruksjoner som hjelper postbudet å finne riktig dør.
Hva skal jeg som avsender gjøre?
- Dersom du har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg:
- Hvis du ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, og isteden få pakken levert på nærmeste hentested så forhåndsmelder du fortsatt kun VAS 1081.
- Hvis du ikke ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Pose på døren», så forhåndsmelder du både VAS 1081 og VAS 1280 «Reservasjon mot endring».
-
Dersom du ikke har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg:
-
Hvis du ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så gjør du ingen endringer i forhåndsmeldingen.
-
Hvis du ikke ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så forhåndsmelder du VAS 1280 «Reservasjon mot endring».
-
- Dersom du har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg: