Pakke levert hjem

Tilby hjemlevering over hele landet, akkurat slik kundene vil ha det.

NB: Denne tjenesten erstatter På døren
  • Smidig - mottaker slipper å hente, får pakken hjem på døren
  • Enkelt - pakken kan bes settes igjen om man ikke er hjemme
  • Fleksibelt - mottaker kan endre ønsket utleveringsdag
  • Trygt - SMS når pakken er på vei

Vi tilbyr hjemlevering til alle husstander i hele landet. Pakkene leveres mellom kl. 8-17 eller 17-21, basert på hvor i landet man bor.

Hva koster det?

Slik beregner du pris

1) Legg inn fra og til postnummer i Excel kalkulatoren for å få riktig sone
2) Anslå fraktberegningsvekt på pakken
3) Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du korrekt pris i prislisten

Prisliste (pdf)
Prisliste for tilleggstjenester
Fraktberegningsvekt 
Drivstofftillegg 
Pristillegg Svalbard 
Håndteringstillegg pakker 
Bomavgift 
Øvrige tillegg

Last ned transportguiden (pdf)

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 35 kg

Maks format: 240 cm lengde, lengde + omkrets = 360 cm.

Om pakken avviker fra mål og vekt angitt over, vil det bli et tillegg i prisen

Se vilkår


Slik går du frem

Pakking og emballering

Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt, og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her.  

Bestilling og opphenting

Først må du opprette avtale for tjenesten. Deretter bestiller du her på siden, i ditt TA-system eller via EDI. Som Bringkunde kan du også bestille direkte i Mybring, vårt nettbaserte transportverktøy. Ønsker du opphenting uten egen henteavtale, kan du bestille henting i Mybring. Du kan også levere inn pakken på din nærmeste Post i butikk.

Under transport

Til store deler av landet sender vi på 1 dag. For resten av Norge må 2-3 dager beregnes, avhengig av strekning. Du finner den nøyaktige tiden i Mybring. Din kunde får sms eller epost om at pakken er på vei, og med forventet leveringsdag. Mottaker får mulighet til å endre utleveringsdato, eller å gi Posten fullmakt til å sette igjen pakke på mottakers risiko hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet.

Utlevering og mottak

I byer og tettsteder leverer vi på kveldstid mellom kl. 17-21, og da vil sjåføren ringe 30-60 min før levering. Øvrige steder leverer vi i tidsrommet 08-17. Har din kunde sagt ja til at pakken kan settes igjen, sender vi en bekreftelse når dette er gjort. Hvis pakken ikke kan utleveres, sendes den videre til nærmeste utleveringssted. Det er mulig for mottaker å bestille ny hjemlevering.

Blir pakken ikke hentet, får mottakeren din en påminnelse. Er den fortsatt ikke hentet etter 14 dager, returneres den til bedriften din. 

Tilleggstjenester

  • Tjenesten er lur for deg som driver med salg eller utleie på Internett, og krever en kontrakt med mottaker, eller ønsker at varene leveres ut til rett person.

    Alt du må gjøre, er å melde tjenesten gjennom EDI. Kunden din kvitterer på PDA eller hentemelding, og det bekreftes deretter at kunden din har akseptert kontrakten. Prisen får du ved å ta kontakt med din kontaktperson, eller ringe oss på telefon 04045.

    • Legitimasjon noteres av Posten
    • En rapport sendes til deg gjennom Mybring
    • Erstatning skjer i henhold til Vegfraktloven  
  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med Tryg og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet i fht. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn Tryg fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av Tryg Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs elektronisk data utveksling

  • Ønsker du at mottaker skal vise legitimasjon ved utlevering, kan du bestille dette gjennom EDI. Mottakeren din får varsel om at bedriften din ønsker at han eller hun skal legitimere seg på hentemelding, SMS eller epost.

    Bedriften din kan velge mellom vanlig Utlevering mot ID eller personlig utlevering: 

    • Utlevering mot ID: Legitimasjon sjekkes ved utlevering. Annen person enn mottaker kan hente pakken, men må legitimere seg for å få forsendelsen utlevert.
    • Personlig utlevering: Kun angitt mottaker kan hente pakken - mot legitimasjon. Bruk av fullmakt er ikke mulig.

    Prisen på tjenestene er 9 kroner per kolli for vanlig Utlevering mot ID og 14 kroner per kolli for personlig utlevering fra 01.12.2018.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der sender ber Bring sette igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveransen. Tjenesten må bestilles via EDI-melding. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren signerer for at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen.

    Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger ift ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer.

    I nettbutikker vil forenklet utlevering kunne tilbys, slik at kjøper selv tar stilling til om dette er en ønsket leveringsmåte.

    Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer eller blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer.